~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Τοπική διαδικτυακή Εφημερίδα * με νέα για την Ανατολή Νέας Μάκρης * συντάκτης Πάνος Σ. Αϊβαλής * τηλ.: 22940 99125 - ώρες 12.00 -14.00 μ.μ. * επικοινωνία email: kepeme@gmail.com * Σελίδες επικοινωνίας των κατοίκων της περιοχής * για μια ανθρώπινη συνοικία των Ονείρων * με ελεύθερους χώρους και παιδότοπους * δεινά = [γεγονότα συνήθ. απρόσμενα, που φέρνουν στον άνθρωπο μεγάλη δυστυχία συμφορές]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ροή ειδήσεων

Παρασκευή 1 Αυγούστου 2008

Απειλητικές διαστάσεις λαμβάνει η μεγάλη πυρκαγιά που μαίνεται ανεξέλεγκτη στην περιοχή του Κουβαρά


Απειλητικές διαστάσεις λαμβάνει η μεγάλη πυρκαγιά που μαίνεται ανεξέλεγκτη στην περιοχή του Κουβαρά, η οποία βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής πλέον από τα πρώτα σπίτια της περιοχής.

Η κατάσταση είναι τόσο σοβαρή, που ο δήμαρχος Καλυβίων απηύθυνε έκκληση προς τον υπουργό Εσωτερικών, Προκόπη Παυλόπουλο, για ενίσχυση των πυροσβεστικών δυνάμεων, ώστε να περιοριστεί το μεγάλο μέτωπο της πυρκαγιάς.

Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν ήδη εκκενώσει τα σπίτια τους, ενώ το πύρινο μέτωπο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τοπικών αρχών εκτίνεται σε απόσταση επτά χιλιομέτρων.

Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη λόγω του δύσβατου της περιοχής, αλλά και των ισχυρών ανέμων που πνέουν


Πύρινο μέτωπο μαίνεται και σε δύσβατη δασική έκταση της Ζακύνθου. Επί τόπου βρίσκονται 12 οχήματα, με 25 πυροσβέστες, ενώ νωρίτερα στο έργο της κατάσβεσης έπαιρναν μέρος τρία αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.

Υπό έλεγχο τέθηκε η φωτιά που εκδηλώθηκε στην περιοχή Κούμαρη του Αιγίου, στις 13:30 κατακαίγοντας αγροτοδασική έκταση.

Νέα πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 19:40 σε έκταση με πουρνάρια στην περιοχή Βρανά Μαραθώνα, κοντά στο ελικοδρόμιο. Στο έργο της κατάσβεσης παίρνουν μέρος 30 πυροσβέστες με δέκα οχήματα, ενώ ένα πυροσβεστικό αεροπλάνο και ένα ελικόπτερο επιχειρούσαν έως τη δύση του ηλίου.
Υπό έλεγχο τέθηκε και η αναζωπύρωση της φωτιάς στο Κάτω Σούλι Μαραθώνος, η οποία προκλήθηκε από την ισχυρή ένταση των ανέμων


Σε εξέλιξη βρίσκεται πυρκαγιά στο Βασιλούδι Θεσσαλονίκης. Η πυρκαγιά ξέσπασε λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι και καίει έκταση με ξηρά χόρτα και θάμνους, χωρίς ωστόσο να απειλείται κατοικημένη περιοχή.

Στο έργο της κατάσβεσης συμμετέχουν 30 πυροσβέστες με 14 οχήματα.

Υπό έλεγχο η φωτιά στην Ηλεία

Υπό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά που ξέσπασε, για άλλη μια φορά, την Πέμπτη στην Ηλεία, στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Λεχαινών και πήρε γρήγορα διαστάσεις λόγω των δυνατών ανέμων που έπνεαν στην περιοχή.

Η φωτιά επεκτάθηκε γρήγορα προς τη Σίμιζα προκαλώντας ζημιές σε αγροικίες, δασικές και αγροτικές εκτάσεις καίγοντας συνολικά έκταση μεγαλύτερη των 600 στρεμμάτων

Στη μάχη της πυρόσβεσης πήραν μέρος δύο ελικόπτερα και περίπου 20 οχήματα της Πυροσβεστικής υπηρεσίας με 55 άνδρες.

Προειδοποίηση ΓΓ Πολιτικής Προστασίας

Σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδεται από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, για αύριο Σάββατο προβλέπεται πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4), για τις περιοχές: Αθηνών, Ανατολικής & Δυτικής Αττικής, Πειραιώς, Βοιωτίας, Φθιώτιδος, Μαγνησίας, Κορινθίας, Αργολίδος, Λακωνίας, Ευβοίας, Έβρου, Λέσβου (συμπεριλαμβανομένης και της νήσου Λήμνου), Χίου, Σάμου (και της Ικαρίας) & Κυκλάδων.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, ενημέρωσε τις κρατικές υπηρεσίες καθώς και τους Οργανισμούς Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης των παραπάνω περιοχών, ώστε να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν επεισόδια πυρκαγιών.

Σάββατο 26 Ιουλίου 2008

51 αρχαιότητες επιστρέφουν στη Βραυρώνα

Άποψη από την είσοδο του Αρχαιολογικού Μουσείου της Βραυρώνας.

Πενήντα μία αρχαιότητες επιστρέφουν από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βραυρώνας, στο πλαίσιο της επανέκθεσής τους, όπως αποφάσισε ομόφωνα σύμφωνα με την εισήγηση το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ).
Το μουσείο Βραυρώνας είχε ζητήσει αρχικά 80 αρχαιότητες από τις ανασκαφές στις περιοχές Βραυρώνας, Περάτης και Αναβύσσου, αλλά το ΕΑΜ συμφώνησε στις 51, γιατί οι υπόλοιπες είναι ενσωματωμένες στις μόνιμες εκθέσεις του. Αντί αυτών με τη σύμφωνη γνώμη της εφορίας αντιπρότεινε αγγεία από τις ίδιες ανασκαφές, τα οποία δεν εκτίθενται.


Πηγή: Έθνος (18/7/08)

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2008

Το όνομα "Κωσταντίνος Καραμανλής ο νεότερος" να δώσουν τιμητικά στο ΧΥΤΑ Γραμματικού και Κερατέας

Πρόταση προς τους κκ. Δήμαρχο Κερατέας &

Κοινοτάρχη Γραμματικού

από αυτή την μικρή φωνή (που γίνεται ΚΡΑΥΓΗ ΘΥΜΟΥ) αρκετών συμπολιτών μας τηs Ανατολικής Αττικής.

Αν ο κύριος Πρωθυπουργός που ζει μόνιμα στη Ραφήνα, δεν ενεργήσει και ο ίδιος ως Πολίτης/Πρωθυπουργός/Πρόεδρος της Ελληνικής Κυβέρνησης

στο να δοθεί μία άλλη λύση, όπως έχει προταθεί κατά καιρούς από ΤΕΕ κ.ά. φορείς, να αποφασίσει το Κοινοτικό Συμβούλιο να δώσουν στο ΧΥΤΑ, τιμητικά το όνομα "Κωσταντίνος Καραμανλής ο νεότερος" για την συνδρομή του στην ανάπτυξη της Ανατολικής Αττικής।

Κάτι ανάλογο έγινε σε Πολιτεία των ΗΠΑ, όπου βάφτισαν "Τζώρζ Μπους ο νεότερος" μια αντίστοιχη "μορφή ανάπτυξης"।

***********************************************************


Ο/Η ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΛΛΙΑΣ είπε...
Συμφωνώ। Άλλωστε το δικαιούται। Τόση προσπάθεια κάνει ο άνθρωπος.

www.geKollias.blogspot.com

Δευτέρα 14 Ιουλίου 2008

SOS!!! Πάει και η παραλία του Άγιου Ανδρέα στην Νέα Μάκρη


Προς γραφείο του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Αττικής.
Παρακαλώ ενημερώστε με, πως ένας ακόμα δημόσιος χώρος παραχωρείτε σε ιδιώτη επιχειρηματία ώστε να τοποθετήσει ξαπλώστρες κτλ.
θεωρούμε ότι οι παραλίες πρέπει να είναι προσβάσιμες στο κοινό, ειδικά τους μόνιμους κατοίκους και ελεύθερες.
Σήμερα μάθαμε ότι απο αύριο 15-07-2008, επιχειρηματίας μετά απο Δημοτική Άδεια θα τοποθετήσει ξαπλώστρες επι πληρωμή.
Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε άμεσα επι του θέματος.


Πάει και η παραλία του Άγιου Ανδρέα στην Νέα Μάκρη.


Όταν κάποιοι Δήμαρχοι πολεμάνε για ελεύθερες παραλίες… άλλοι τις ξεπουλάνε.

Χρήστος Κορτζίδης Δήμαρχος Ελληνικού με προσωπική απεργία πείνας το καλοκαίρι του 2007 απελευθέρωσε την παραλία του Ελληνικού από τους "καταπατητές" και τις έδωσε στους δημότες να απολαμβάνουν το μπάνιο τους।
δείτε και στη ιστοσελίδα του Δήμου Ελληνικού:http://www.elliniko.gr/index.php

Διαβάστε σχετικά, ενημερωθείτε και ενημερώστε.
Αύριο θα είναι αργά.
Η επέλαση της ξαπλώστρας.
Ενορχηστρωτής Δήμος Νέας Μάκρης

"info@an-attiki.gr" προς Αττικά, Δημότης, Δρομέας, Ανατολική, Μεσογειακή



Όταν κάποιοι Δήμαρχοι πολεμάνε για ελεύθερες παραλίες… άλλοι τις ξεπουλάνε.
Ξαπλώστρες και ποιος ξέρει τι άλλο ακόμα, θα κάνουν απαγορευτική την πρόσβαση των ντόπιων αλλά και παραθεριστών, που χρησιμοποιούσαν χρόνια τώρα την μικρή αλλά όμορφη παραλία.
Χρόνια προσπαθεί να ξεπουλήσει την παραλία ο Δήμος.
Πότε σε προσκείμενο μπαράκι, πότε δίνοντας άδεια σε καντίνα που θα εκμεταλλευόταν και την μία πλευρά της παραλίας, αλλά πάντα τελευταία στιγμή απέσυρε την προσπάθεια μετά από έντονες διαμαρτυρίες.
Μόλις σήμερα μάθαμε ότι δόθηκε σε επιχειρηματία να εκμεταλλευτεί ξαπλώστρες!!!!
Από αύριο θα έχουμε ξαπλώστρες εδώ με πληροφόρησε περιχαρής ο επιχειρηματίας.
Δεν με πληροφόρησε αν θα κάνει εγκαίνια και ο Δήμαρχος μας.
Εύλογα οι λουόμενοι της παραλίας αναρωτιόντουσαν, πότε πέρασε από Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα αυτό, γιατί οι οικολόγοι δεν το έκαναν γνωστό, ποιοι ψήφισαν υπέρ του ξεπουλήματος ακόμα μίας δημόσιας παραλίας στην Νέα Μάκρη.
Σήμερα ήταν έτσι…
Αύριο;;; Θα είναι η ίδια;;; Ίδωμεν.


περισσότερα στη ιστοσελίδα: http://www.an-attiki.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=896&Itemid=68

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008

ΕΠΕΙΓΟΝ ΖΗΤΕΙΤΕ ΑΙΜΑ ή ΑΙΜΟΔΟΤΕΣ

Αφορά κάτοικο της Νέας Μάκρης


Ένα παλικάρι που πάσχει απο καρκίνο, ζητάει άμεσα 6 μπουκάλες αίμα για μία επέμβαση στο ΛΑΙΚΟ Νοσοκομείο, μέχρι την Κυριακή διότι την Δευτέρα κάνει την δύσκολη επέμβαση για την ζωή του.

Τα στοιχεία του παιδιού τα διαθέτουμε σε όποιον θελήσει να προσφέρει αίμα,
στο e-mail μου

Κυριακή 29 Ιουνίου 2008

Εν μέσω θέρους χωρίς νερό στην Ανατολή Νέας Μάκρης

Eντονη η διαμαρτυρία των κατοίκων της Ανατολής. Μέσα στο κατακαλόκαιρο - Σάββατο 28 Ιουνίου και Κυριακή 29 Ιουνίου - χωρίς καμιά προειδοποίηση από το Δήμο Νέας Μάκρης βρέθηκαν τα νοικοκυριά για αρκετές ώρες χωρίς νερό. Βέβαια την Παρασκευή ο Δήμος έστειλε το λογαριασμό νερού που αν δεν πληρωθεί μέχρι τη λήξη του προβλέπει πρόστιμο και ενδεχομένως διακοπή του (ήδη εν διακοπή) νερού.

Με 38 βαθμούς λοιπόν και με μωρά λερωμένα (ξέρετε από τι), πλυντήρια σε λειτουργία και ανθρώπους με την αλμύρα από τη θάλασσα να προσπαθούν να δροσιστούν με εμφιαλωμένο νερό. Και φυσικά κανείς δεν σηκώνει το τηλέφωνο (22940 50000) στο Δήμο, παρά μόνο μας κρατάει μόνιμα σε γραμμή προτεραιότητας.
Αυτά και άλλα τινά συμβαίνουν στο Δήμο Νέας Μάκρης εν μέσω θέρους.
Βέβαια το θέμα δε θα σταματήσει εδώ.
Περιμένουμε κάποιες πειστικές απαντήσεις για τις πολύωρες διακοπές του πολύτιμου αγαθού που λέγεται ΝΕΡΟ (όχι για να γεμίζουνε τις πισίνες, αλλά για να μαγειρεύει ο κόσμος και να πλένει τα παιδιά του).
Viva le tritokosmiki Ellada...

Σάββατο 28 Ιουνίου 2008

Πυρκαγιές σε Σταμάτα και Αγιο Στέφανο. Κίνδυνος και για κατοικίες


Νέες πυρκαγιές στη Β.Αττική

Δύο πυρκαγιές βρίσκονται σε εξέλιξη σε δασική έκταση στη Σταμάτα και τον Αγιο Στέφανο, κοντά στην εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας.
Ειδικά στην πρώτη περίπτωση, η ένταση του ανέμου και η θέση της φωτιάς προς τον οικισμό προκαλούν ανησυχία για πιθανή επαφή της φωτιάς με κτίρια.

Μέτωπα-τρόμος σε Σταμάτα, Αγ. Στέφανο και Αιδηψό
Φωτιά εκδηλώθηκε λίγο μετά το μεσημέρι σε δασική δύσβατη περιοχή κοντά στην Αιδηψό της Εύβοιας.
Η φωτιά βρίσκεται κοντά σε κατοικημένη περιοχή χωρίς να κινδυνεύουν μέχρι στιγμής κατοικίες.
Στο μέτωπο της φωτιάς βρίσκονται πέντε οχήματα της πυροσβεστικής ,ενώ στο έργο της κατάσβεσης συμμετέχουν και δύο αεροσκάφη.
Σε πλήρη εξέλιξη πυρκαγιά στα Κύθηρα
Πυρκαγιά εκδηλώθηκε το μεσημέρι στην Αγία Πελαγία Κυθήρων και πήρε γρήγορα διαστάσεις, έχοντας κάψει ως αυτή την ώρα περίπου διακόσια στρέμματα με χαμηλή βλάστηση.
Για το έργο της κατάσβεσης στην περιοχή βρίσκονται τέσσερα πυροσβεστικά οχήματα και πεζοπόρο τμήμα.
Ρίψεις από αέρος πραγματοποιούν δύο αεροσκάφη καναντέρ, δύο αεροσκάφη πεζετέλ και ένα ελικόπτερο.

Κυριακή 15 Ιουνίου 2008

10ήμερο Αλέκου Κοντόπουλου: Eκδηλώσεις στον Κήπο Αγίας Παρασκευής



Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Αγίας Παρασκευής – Μουσείο Αλέκου Κοντόπουλου, θα εγκαινιάσει από φέτος ένα πολιτιστικό 10ήμερο με σκοπό να τιμηθεί ο ζωγράφος Αλέκος Κοντόπουλος. Η διάρκεια των εκδηλώσεων θα είναι από 22 Ιουνίου έως 1 Ιουλίου 2008. Αντικείμενα ου 10ημέρου θα είναι: βιβλίο, τέχνη, πολιτισμός. Η Δημοτική Βιβλιοθήκη φιλοδοξεί αυτό το 10ημερο πολιτισμού να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο.
πατήστε εδώ και δείτε τους χαιρετισμούς της εκδήλωσηςπατήστε εδώ και δείτε το πρόγραμμα των εκδηλώσεων

Σάββατο 31 Μαΐου 2008

εκδήλωση-συζήτηση με θέμα: "ΑΚΡΙΒΕΙΑ- ΚΑΘΗΛΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ- ΑΝΕΡΓΙΑ"



Ο ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΡΤΕΜΙΔΑ - ΡΑΦΗΝΑ - Ν.ΜΑΚΡΗ - ΣΠΑΤΑ
διοργανώνει εκδήλωση-συζήτηση με θέμα

"ΑΚΡΙΒΕΙΑ- ΚΑΘΗΛΩΣΗ ΜΙΣΘΩΝ- ΑΝΕΡΓΙΑ".
Η εκδήλωση θα γίνει την ΚΥΡΙΑΚΗ 1 ΙΟΥΝΗ ώρα 11πμ στη ΡΑΦΗΝΑ
στο ξενοδοχείο ΑΥΡΑ.


ΟΜΙΛΗΤΕΣ : ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ,
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΟΙΛΑΚΟΣ γραμματεία ΣΥΡΙΖΑ.> Από το συντονιστικό της Αν. Παρ.του ΣΥΡΙΖΑ :ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΟΥΡΑΠΑΣ> ΤΗΛ¨6937086874

http://www.syn.gr/synanattiki/proskliseis.htm

Κυριακή 25 Μαΐου 2008

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ 2008

Ημερίδα Την Δευτέρα 2 Ιουνίου 2008,στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Σπάτων « Χρ. Μπέκας». Οδός Σταύρου Μπέκα 7 (πίσω από το Δημαρχείο)

Το δίκτυο Ανατολικής Αττικής (www.an-attiki.gr), ενεργά στηρίζει και συνδράμει στην Ημερίδα για τη Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος, καλώντας τα μέλη – και φίλους του καθώς και όλα τα εναλλακτικά δίκτυα, ιδιαίτερα τα απασχολούμενα με το περιβάλλον, ώστε να συμμετέχουν με γενικά θέματα, ή να στηρίξουν και να αναδείξουν τα περιβαλλοντολογικά προβλήματα των περιοχών τους, αλλά και γενικά του τόπου μας, μέσα από παρουσιάσεις video ή “posters”.

Μία ενδιαφέρουσα ημερίδα λοιπόν, που γίνετε από τον Αναπτυξιακό & Επιστημονικό Σύνδεσμος Παλλήνης, στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας για το περιβάλλον, με την συνεργασία μας, καθώς επίσης την συνεργασία και την υποστήριξη:

του Δήμου Σπάτων (ευγενική προσφορά παραχώρησης του Πνευματικού Κέντρου Χρ. Μπέκας για τις ανάγκες της εκδήλωσης).
του Πανελληνίου Συλλόγου Χημικών Μηχανικών,
των Ομοσπονδιών Συλλόγων της Ν.Α.Α.Α
της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Παλλήνης και Οργανώσεων Πολιτών και Γονέων της περιοχής μας
των εκδοτών των Τοπικών Εφημερίδων της Αν. Αττικής
των εναλλακτικών Δικτύων Ενημέρωσης της Αν. Αττικής

Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουνίου 2008, ημέρα Δευτέρα και ώρα 19:30 (7:30 μ.μ.)
στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Σπάτων « Χρ. Μπέκας». Οδός Σταύρου Μπέκα 7 (πίσω από το Δημαρχείο).

Εκτός των θεμάτων που θα συζητηθούν και των ομιλιών που θα παρακολουθήσουμε, τα εναλλακτικά δίκτυα και οι περιβαλλοντολογικές ομάδες μέλη μας, θα έχουν την δυνατότητα να συμμετέχουν στην είσοδο του Πνευματικού κέντρου (φουαγιέ), όπου θα λειτουργήσει έκθεση με ανάρτηση “posters”, φωτογραφικού υλικού, video, από τις δραστηριότητες που θα αναδεικνύουν την συνεισφορά τους σε θέματα περιβάλλοντος της Αν. Αττικής.

Το ίδιο βέβαια ισχύει και για δραστηριότητες των Συλλόγων, τοπικών εφημερίδων, κ.λ.π.,

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο info@an-attiki.gr (6937119355) ή με τον Αναπτυξιακό & Επιστημονικό Σύνδεσμος Παλλήνης anespa2001@gmail.com .
Με εκτίμηση
Παν. Στρούβελης

Τετάρτη 21 Μαΐου 2008

Με επιτυχία έγινε η ημερίδα για τον Τύπο και τα εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης της Ανατολικής Αττικής

Την Πέμπτη 15 Μαΐου 2008 έγινε ημερίδα για την συμβολή του Τύπου και των εναλλακτικών Δικτύων Ενημέρωσης στην ανάδειξη και επίλυση Προβλημάτων της Ανατολικής Αττικής.
Η ημερίδα έγινε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου στα Γλυκά Νερά .
Οργανώθηκε σε συνεργασία με Οργανώσεις Πολιτών και Γονέων της Περιοχής , Εκπροσώπους των εναλλακτικών δικτύων ενημέρωσης Αττικής , Πολιτιστικούς Συλλόγους , Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Παλλήνης, Αναπτυξιακός και Επιστημονικός Σύνδεσμος Παλλήνης , Πολιτιστικός Σύλλογος Θεσσαλών Μεσογείων Αττικής.
Η εκδήλωση οργανώνεται κάθε χρόνο από τους
ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ,
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ,
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΩΝ MΕΣΟΓΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
<<Ο ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΑΣ>>
και ήταν η δεύτερη χρονιά που έγινε.

Στην ημερίδα έλαβαν μέρος ο Ενεργός Πολίτης Μεσογείων Αττικής, το Δίκτυο Ανατολικής Αττικής, το Θέατρο Ανατολικής Αττικής, η Πρωτοβουλία Πολιτών για το Περιβάλλον, Ανατολι-κα της Νέας Μάκρης, Κόλλιας Γιώργος για τον Βαρνάβα και την Αυτοδιοίκηση κ.λ.π.

Στο Πάνελ οι εφημερίδες της Αττικής ΔΗΜΟΤΗΣ, ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ, ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ , ΝΕΟΛΟΓΟΣ, ΑΝ –ΑΤΤΙΚΗ και άλλοι.

Ομιλητές ο καλεσμένος των οργανωτών, μέλος της ΕΣΗΕΑ κος Κώστας Αρβανίτης του Ρ/Σ Δίεση 101,3 των βορείων προαστίων, η κα Πόπη Σουφλή , ο κος Γιάννης Κοντογιώργος , η κα Βάλια Μιχαήλ, ο κος Στρούβελης Παναγιώτης, ο κος Γιάννης Τζάκις, ο κος Κώστας Ρίπης, ο κος Χατζηνικολάου, ο κος Βενετσιάνος κ.α.

Χαιρετισμό απεύθυνε ο Βουλευτής κος Θανάσης Μπούρας, ενώ ο Νομάρχης κος Κουρής έστειλε επιστολή εκφράζοντας την λύπη του που λόγω υποχρεώσεων δεν μπόρεσε να παραβρεθεί.
Οι ομιλητές ανέπτυξαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τύπος σχετικά με την ελευθερία να εκφραστούν ελεύθερα όλα όσα θα ήθελαν να γίνουν γνωστά χωρίς λογοκρισία και χωρίς να είναι δέσμιοι των τοπικών αρχόντων μέσω των διαφημίσεων, για να μπορούν να λειτουργούν.

Το συμπέρασμα ήταν απογοητευτικό διότι όλοι εξέφρασαν τα παράπονα τους και ιδιαίτερα η κα Σουφλή ανέφερε ότι συνεχώς καταδιώκεται στα δικαστήρια και της έχουν κάψει ακόμη και το αυτοκίνητο.Για πρώτη φορά μεταξύ των δημοσιογράφων και των έντυπων μέσων ενημέρωσης έγινε αναφορά στο διαδύκτιο και την μορφή ενημέρωσης που γίνεται μέσα από αυτό.

Την σκυτάλη στις παρουσιάσεις πήραν οι Ενεργοί Πολίτες Μεσογείων, ενημερώνοντας την χρησιμότητα του blog τους, στον ένα χρόνο λειτουργίας του.Ακολούθησαν και τα άλλα εναλλακτικά δίκτυα Θέατρο Ανατολικής Αττικής, Πρωτοβουλία Πολιτών για το Περιβάλλον, Κόλλιας Γιώργος για τον Βαρνάβα και την Αυτοδιοίκηση.
Ο διαδικτυακός κόμβος του www.an-attiki.gr, γνωστό μας πλέον και ως Δίκτυο Ανατολικής Αττικής εκπροσωπούμενο από τον διαχειριστή του, κον Στρούβελη Παναγιώτη, στον δυστυχώς ελάχιστο χρόνο που του δόθηκε, προσπάθησε να εξηγήσει πως το διαδύκτιο η νέα εναλλακτική μέθοδος, πηγαίας ενημέρωσης επιτυγχάνει την ανάδειξη και επίλυση τοπικών προβλημάτων, την συνεργασία και συμμετοχή μέσα από το Δίκτυο και των άλλων εναλλακτικών μέσων, ώστε όλοι μαζί ανάλογα του τομέα που δραστηριοποιείτε ο καθένας εξ αυτών, να επιτυγχάνουν μέσα από το δίκτυο την ανάδειξη των πολιτιστικών δρώμενων που τόσο έχουμε ανάγκη, την εκφρασμένη αγωνία μας για το περιβάλλον και την οικολογία, να μπορούν να έχουν τον δικό τους χρόνο για ψυχαγωγία και γνωριμίας των πολιτών του τόπου μέσα από αυτό, αλλά να γίνετε και μία θετική αντιπαράθεση απόψεων και προβληματισμών.
Τόνισε τα κέρδη στην επικοινωνιακή πολιτική που αποκομίζει ο δήμος Παιανίας, με την ενεργή συμμετοχή του στο δίκτυο Ανατολικής Αττικής, την ανάγκη συνεργασίας των φορέων για το καλό το δικό τους αλλά και του τόπου γενικότερα και άλλα πολλά που διαβάσαμε μεν στο λόγο που είχε αναρτήσει στο δίκτυο και δεν μπόρεσε δε να ολοκληρώσει στην ομιλία του.

Οπτικοακουστικό υλικό στάλθηκε από την εφημερίδα Επταήμερο και παρουσιάστηκε με ομιλητή τον Θεόδωρο Κοτσώνη, κλείνοντας την εκδήλωση.
Στην εκδήλωση το παρών του έδωσαν οι Βουλευτές Ανατολικής Αττικής Νίκος Καντερές και Θανάσης Μπούρας, ο επιλαχών Βουλευτής της Αν .Αττικής Νίκος Γιαννής, ο Νομαρχιακός Σύμβουλος κος Παντελής Ασπραδάκης, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αττικής κος Ρομβέλης, το Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού με την κα Βάσω Κιούση που έκανε και αναφορά στην χρησιμότητα του Τοπικού Τύπου, Νομαρχιακοί Σύμβουλοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι όπως ο κος Μπουτουβάς και πολλοί άλλοι τοπικοί παράγοντες.
Η οργάνωση της εκδήλωσης ήταν ικανοποιητική αλλά ο χρόνος περιορισμένος για να μπορέσουν να αναπτυχθούν τα θέματα και τα προβλήματα με αποτέλεσμα οι ακροατές να μην μπορούν να ρωτήσουν τους ομιλητές όλα όσα ήθελαν.
Το βασικότερο συμπέρασμα ήταν να βρίσκονται λύσεις για όλα όσα αναδεικνύονται μέσα από τον Τύπο, τα ταξίδια έκφρασης λόγου που επιχειρούν οι δημοσιογράφοι με την προσπάθεια τους, στην έρευνα τοπικών προβλημάτων μέσα από την δουλειά τους, ώστε φέρνουν τα νέα κοντά μας κάθε εβδομάδα, με σεβασμό προς τους αναγνώστες τους.
Το άλλο συμπέρασμα ήρθε μέσα από τα εναλλακτικά μέσα και την ανάγκη στήριξης – συμμετοχής των πολιτών, αφού πλέον είναι μέσα που προσφέρουν ταχύτητα στην ενημέρωση, αλλά και δύναμη έκφρασης – ανάδειξης των τοπικών προβλημάτων.Χωρίς δεσμεύσεις από τοπικές δυνάμεις, αλλά με την δύναμη της πρωτοβουλίας και συμμετοχής του πολίτη.
Η δέσμευση από τους οργανωτές ήταν σε μία ημερίδα με πολύ περισσότερο χρόνο και ομιλητές, αφού εμφανώς φάνηκε ότι ο χρόνος ήταν λίγος, καθώς και η κακή συμπεριφορά ορισμένων ομιλητών που δεν έδειξαν διάθεση να ακούσουν και τους άλλους συμμετέχοντες, εγκαταλείποντας την αίθουσα.
Ελπίδα όλων να γιορτάζουμε κάθε χρόνο την ημέρα αυτή και να σταματήσουν να καταδιώκονται οι δημοσιογράφοι για το έργο της ενημέρωσης.

* από Δίκτυο Ανατολικής Αττικής http://www.an-attiki.gr

Παρασκευή 16 Μαΐου 2008

«Σούπα της χρονιάς» στα Σπάτα

Ανθρώπινα
του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΙΟΥΣΗ* kiousis@enet.gr
Μαγειρική αλυσίδα, δίκτυο πόλεων. Συνάντηση πολιτισμών και γεύσεων
Τα δεκάχρονα γενέθλια στη βιολογική αμπελουργία κλείνει εφέτος η «Οικογένεια Γεώργα» και το γιορτάζει την Κυριακή το μεσημέρι ώρα 12.00 στον αμπελώνα της στα Σπάτα.
Μαζί, άλλα 17 οινοποιεία της Ενωσης Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Αττικής -για τρίτη χρονιά- ανοίγουν τις πόρτες τους το διήμερο στο οινόφιλο κοινό.

«Παρατηρούμε τις ιδιαιτερότητες του βιολογικού αμπελιού, στρώνουμε τραπέζι κάτω από το μεγάλο πεύκο, γιορτάζοντας δοκιμάζοντας κρασιά χυμούς και γρανίτες σταφυλιού. Παιδιά ευπρόσδεκτα» μας λέει ο οικοδεσπότης Δημήτρης Γεώργας. Τηλ. 210 6633345

Εφέτος αναζητούν το ταιριαστό κρασί με «Τη σούπα της χρονιάς», συμβάλλοντας στην ιδέα της περιοδεύουσας μαρμίτας που θα 'χουν στο αμπέλι, ή οποία έχει ξεκινήσει το Γενάρη από τη Βιέννη και έχει περάσει από πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και χωριά, φιλοδοξώντας στο τέλος του χρόνου να έχει συγκεντρώσει όλη την κουζίνα της Ευρώπης μέσα της. Η ιδέα έχει ξεκινήσει από μια ομάδα καλλιτεχνών και μέχρι σήμερα έχουν στηθεί μαγειρέματα 90 φορές σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και χωριά, μικρές και μεγαλύτερες γιορτές.
Η «Σούπα της Χρονιάς» φιλοδοξεί να συμπυκνώσει σε μια κουταλιά, έστω και μέσα από συνεχείς αραιώσεις (ενδυναμώσεις) το γευστικό πολιτισμό της Ευρώπης. Είναι μια γιορτή ανοικτή κι απευθύνεται σε όλο τον κόσμο. Είναι η συλλογική ευθύνη των ευρωπαίων πολιτών να διαφυλάξουν τον πολιτισμό τους, μπολιάζοντάς τον με τη σημερινή πραγματικότητα της διακίνησης ιδεών, ανθρώπων και υλικών. Η σούπα γυρίζει από πόλη σε πόλη κι από γειτονιά σε γειτονιά, σε μουσεία, βιβλιοθήκες, σε κουζίνες σπιτιών και σε υπαίθριες πυροστιές.

*από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 15/05/2008

Πέμπτη 15 Μαΐου 2008

Η Συμβολή του Τοπικού Τύπου και των εναλλακτικών Δικτύων Ενημέρωσης


Ημερίδα την Πέμπτη 15 Μαΐου 2008, για τη συμβολή του Τοπικού Τύπου και των εναλλακτικών Δικτύων Ενημέρωσης στην Ανάδειξη και Επίλυση Προβλημάτων της Αν. Αττικής
ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΛΛΗΝΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΣΣΑΛΩΝ MΕΣΟΓΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
<<Ο ΔΕΥΚΑΛΙΩΝΑΣ>>


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ - ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας για την Ελευθερία του Τύπου, σας προσκαλούμε στην ανοικτή εκδήλωση που διοργανώνουμε στις 15-5-2008, ημέρα ΠΕΜΠΤΗ και ώρα 19:30, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Γλυκών Νερών (Ιωάννου Κώτσου 25), με θέματα:
Κοινωνικοί Αγώνες και Ελευθερία του Τύπου.
Η Συμβολή του Τοπικού Τύπου και των εναλλακτικών Δικτύων Ενημέρωσης στην Ανάδειξη και Επίλυση Προβλημάτων της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής

Ομιλητές:
Μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών (Ε.Σ.Η.Ε.Α.) .
Εκδότες τοπικών εφημερίδων των Μεσογείων Αττικής.
Εκπρόσωποι Εναλλακτικών Δικτύων Ενημέρωσης.

Χαιρετισμό έχουν προσκληθεί να απευθύνουν:Πρόεδροι Ομοσπονδιών Συλλόγων της Ν.Α.Α.Α.
Εκπρόσωποι της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Βουλευτές της Περιφέρειας Αττικής.

Η εκδήλωση οργανώνεται σε συνεργασία με Οργανώσεις Πολιτών και Γονέων της περιοχής και τους εκπροσώπους των εναλλακτικών δικτύων ενημέρωσης ΑΤΤΙΚΗΣ,

ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Ανατολι-κά της Νέας Μάκρης

Υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης Poster στον χώρο της εκδήλωσης όπου θα προβάλλονται οι δραστηριότητες των δικτύων σας, εφημερίδων, συλλόγων κ.λ.π


Για καλύτερη επικοινωνία και οποιαδήποτε διευκρίνιση, αποστείλετε το e-mail σας στο e-mail του ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ( medicitizen@gmail.com ).

* από την ιστοσελίδα: http://www.an-attiki.gr

Τετάρτη 7 Μαΐου 2008

Νέες… ρίζες στη Ελλάδα

Νέα Υόρκη: Γράφει ο/η Μπάμπης Παπαδάκης
Την περαιτέρω συνεργασία του με την ελληνική Πολιτεία, προωθεί το διοικητικό συμβούλιο του Ελληνοαμερικανικού Ιδρύματος «Φύτεψε τις Ρίζες Σου στην Ελλάδα», όπως προκύπτει από τις συναντήσεις του προέδρου του, Θεόδωρου Σπυρόπουλου με Ελληνες υπουργούς. Ο κ. Σπυρόπουλος συναντήθηκε με τον υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κωνσταντίνο Κιλτίδη ο οποίος εξέφρασε την προθυμία του για συνεργασία με τον Ίδρυμα, ώστε να αξιοποιηθούν οι πόροι του, με τον αποτελεσματικότερο δυνατόν τρόπο και με τον υπουργό Παιδείας Ευριπίδη Στυλιανίδη, στον οποίο τέθηκε το αίτημα να ενταχθεί το πρόγραμμά στα Ελληνικά σχολεία.
Την ίδια ώρα ετοιμάζονται οι δενδροφυτεύσεις για τη νέα φυτευτική περίοδο, που ξεκινάει τον Οκτώβριο. Ήδη έχουν προγραμματισθεί δενδροφυτεύσεις στην περιοχή Λυκούρι-Λουτρά Αγίας Παρασκευής, σε συνεργασία με το Δασαρχείο Κασσάνδρας στη Χαλκιδική και το Σωματείο «Φίλοι του Πράσινου» και στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Παράλληλα θα συνεχισθούν οι δενδροφυτεύσεις στην περιοχή της Πεντέλης και σε άλλες περιοχές της Αττικής, όπως στη Μάνδρα και στα Καλύβια, σε συνεργασία με την «Ανεξάρτητη Κίνηση Αναδάσωσης» και τον Δήμο Πεντέλης.
Στόχος του ιδρύματος είναι η διοργάνωση δενδροφυτεύσεων στον Έβρο, στο Πήλιο, στην Εύβοια, Αχαΐα, Αρκαδία, Ηλεία, Λακωνία, Μεσσηνία και Κρήτη

Τρίτη 6 Μαΐου 2008

"Είναι απαραίτητο να αξιοποιήσουμε το εξαιρετικά υψηλό ενεργειακό δυναμικό που διαθέτει η χώρα, την αιολική και ηλιακή ενέργεια"

Διεθνές συνέδριο με την ονομασία Athens Summit 2008 διεξάγεται στην Αθήνα αυτές τις μέρες με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος και την ενεργειακή ασφάλεια και είναι υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Στην ομιλία του κηρύσσοντας την έναρξη του Διεθνούς Συνεδρίου ο κύριος Παπούλιας είπε μεταξύ άλλων ότι «Το περιβάλλον δεν είναι μια προτεραιότητα. Είναι η πρώτη προτεραιότητα» οτι «Η όξυνση των περιβαλλοντικών προβλημάτων είναι τέτοια που απαιτεί την ανάγκη να αναληφθούν συντονισμένες προσπάθειες σε παγκόσμιο επίπεδο» και πως «Το πιό επικίνδυνο αυτή τη στιγμή θα ήταν ο εφησυχασμός μας».
Αναφέρθηκε επίσης και στις περσινές πυρκαγιές λέγοντας ότι «Η περσινή οικολογική καταστροφή ήταν τρομακτική και είναι μεγάλη η ευθύνη του μηχανισμού πρόληψης για να μην επαναληφθεί. Δεν υπάρχουν πια δικαιολογίες, οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι, να καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε το περσινό καλοκαίρι να μην επαναληφθεί, τα περσινά θύματα να είναι τα τελευταία»
και έκλεισε την ομιλία του ο κύριος Παπούλιας λέγοντας ότι πρεπει να αλλάξουμε την ιδεολογία μας απέναντι στο περιβάλλον και ότι δεν πρεπει να υπάρξει καμία ελαστικότητα πλέον ούτε από τους κρατικούς φορείς αλλά ούτε και από τους πολίτες.

Στην έναρξη του Συνεδρίου παραβρέθηκε και ο πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής ο οποίος στην ομιλία του ειπε: «Η Ελλάδα θα τηρήσει στο έπακρον τις συγκεκριμένες και μετρήσιμες δεσμεύσεις που έχει αναλάβει για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και για την ένταξη των ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας» και στο πλαίσιο της πολιτικής για την ενεργειακή ασφάλεια και την συμβολή της Ελλάδας στην μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου αναφέρθηκε στις συμφωνίες για την κατασκευή του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, του αγωγού φυσικού αερίου Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας, την πρόσφατη συμφωνία για τον αγωγό φυσικού αερίου "South Stream", την υπογραφή για την ίδρυση της ενεργειακής κοινότητας Νοτιοανατολικής Ευρώπης και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην παγκόσμια αγορά υδρογονανθράκων. Αναφέρθηκε επίσης στην εκπαίδευση των πολιτών, κυρίως της νέας γενιάς για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της νέας τεχνολογίας πάνω στα θέματα περιβάλλοντος.
Σημαντική αναφορά έγινε επίσης από τον πρωθυπουργό στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας:
"Είναι απαραίτητο να αξιοποιήσουμε το εξαιρετικά υψηλό ενεργειακό δυναμικό που διαθέτει η χώρα, κυρίως σε ότι αφορά την αιολική και ηλιακή ενέργεια αλλά και την υδροηλεκτρική, την βιομάζα, τα βιοαέρια, την γεωθερμία" τόνισε.

Κυριακή 4 Μαΐου 2008

"Κοινωνικοί Αγώνες και Ελευθερία του Τύπου"

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ
Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας για την Ελευθερία του Τύπου, σας προσκαλούμε στην ανοικτή εκδήλωση που διοργανώνουμε στις 15-5-2008, ημέρα ΠΕΜΠΤΗ και ώρα 19:30 (07:30 μ.μ) στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Γλυκών Νερών (Ιωάννου Κώτσου 25) , με θέματα:
Κοινωνικοί Αγώνες και Ελευθερία του Τύπου.
Η Συμβολή του Τοπικού Τύπου και των εναλλακτικών Δικτύων Ενημέρωσης στην Ανάδειξη και Επίλυση Προβλημάτων της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής
Η εκδήλωση οργανώνεται σε συνεργασία με Οργανώσεις Πολιτών και Γονέων της περιοχής και τους εκπροσώπους των εναλλακτικών δικτύων ενημέρωσης ΑΤΤΙΚΗΣ, ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (www.an-attiki.gr).
Για καλύτερη επικοινωνία και οποιαδήποτε διευκρίνιση, αποστείλετε το e-mail σας στο e-mail του ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ( medicitizen@gmail.com ).


*δείτε στο http://www.an-attiki.gr/ και το αναφέρουμε ΔΙΚΤΥΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Κυριακή 27 Απριλίου 2008

Φόρος τιμής στον Γρηγόρη Λαμπράκη προσφορά του Συλλόγου Αρκάδων «Μαραθώνα-Νέας Μάκρης-Ραφήνας»



Στην είσοδο του Αθλητικού και Πολιτιστικού Πάρκου του Δήμου Νέας Μάκρης τοποθετήθηκε η προτομή του Γρηγόρη Λαμπράκη. Είναι προσφορά του Συλλόγου Αρκάδων «Μαραθώνα-Νέας Μάκρης-Ραφήνας», σαν ελάχιστος φόρος τιμής στον μεγάλο Αρκάδα αγωνιστή και παγκό­σμιο σύμβολο Ειρήνης, τ. βουλευτή Γρηγόρη Λαμπράκη.

Σάββατο 5 Απριλίου 2008

«Νεολόγος» εβδομαδιαία εφημερίδα που αναδεικνύει ειδησεογραφικά θέματα της Ανατολικής Αττικής


Ο «Νεολόγος» είναι εβδομαδιαία εφημερίδα, εκδίδεται από το 2005, τυπώνεται σε 10.500 αντίτυπα και κυκλοφορεί κάθε Παρασκευή στις περιοχές,
Παλλήνη
Γέρακα
Γλυκά Νερά
Σπάτα
Πικέρμι
& Ανθούσα
μέσω 176 επιλεγμένων σημείων διανομής που αντιστοιχούν σε θεσμοθετημένους φορείς, (δημοτικά-κοινοτικά καταστήματα, Νομαρχία, Κ.Ε.Π.) τραπεζικά καταστήματα, χώρους μαζικών συναθροίσεων (αγωνιστικοί & πολιτιστικοί) ιατρεία-διαγνωστικά κέντρα και σε επιλεγμένα εμπορικά καταστήματα κάθε πολεοδομικής γειτονιάς των παραπάνω Δήμων & Κοινοτήτων.
Η ύλη του είναι αυστηρά προσδιορισμένη σε τοπικά ζητήματα, τα οποία αναδεικνύει ειδησεογραφικά και ερευνητικά με σοβαρότητα, νηφαλιότητα, υπευθυνότητα, αμεροληψία και με απόλυτο σεβασμό στην «άλλη» άποψη.
Αυτή η συνεπής επιλογή του «Νεολόγου»
αναγνωρίζεται και αναδεικνύεται, από τα υψηλά ποσοστά αναγνωσιμότητας του
την ευρύτερη αποδοχή του από τις τοπικές κοινωνίες
και την εμπιστοσύνη με την οποία περιβάλλεται από τον εμπορικό & επιχειρηματικό κόσμο που διαφημίζεται στις σελίδες του.
ΤΗΛ.: 210.66.64.951 & 952, FAX: 210.66.64.971e-mail: info@neologos.gr & epistoles@neologos.gr

Πέμπτη 6 Μαρτίου 2008

Ασελγούν στα καμένα της Πεντέλης!


Υποπτα παιχνίδια με οικοπεδικούς συνεταιρισμούς εξελίσσονται στα καμένα της Πεντέλης, γράφει ο Αιμίλιος Περδικάρης στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα", με την ανοχή και τη συγκάλυψη των αρμόδιων κρατικών αρχών. Αν και μετά τις πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού το μεγαλύτερο μέρος του Πεντελικού όρους έχει κηρυχθεί αναδασωτέα περιοχή, οι κάτοικοι του κέντρου της Πεντέλης βρίσκονται αντιμέτωποι με μια τραγελαφική κατάσταση: τα κτίσματα που βρίσκονται στην πλατεία -κάποια από αυτά χρονολογούνται από τη δεκαετία του ’40 και του ’50- θεωρούνται… αυθαίρετα διότι η περιοχή δεν έχει ενταχθεί στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΓΠΣ). Αντίθετα, περιοχές στις πλαγιές και στα ρέματα του Πεντελικού που έχουν μπαζωθεί ή χτιστεί βίλες πάνω σ’ αυτές βρίσκονται εντός ΓΠΣ, επειδή ανήκουν σε συγκεκριμένους οικοδομικούς συνεταιρισμούς. Υπάρχουν, μάλιστα, περιπτώσεις που οι συνεταιρισμοί αγόρασαν τις εκτάσεις στις αρχές της δεκαετίας του ’70 (όταν ήταν εκτός σχεδίου) αντί 4.000 δραχμών ανά στρέμμα και σήμερα (που έχουν ενταχθεί στο σχέδιο) αξίζουν περισσότερο από 1 εκατ. ευρώ (340 εκατ. δραχμές) ανά στρέμμα! Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση έκτασης 177 στρεμμάτων δίπλα στην πλατεία της Πεντέλης, η οποία ανήκει στον συνεταιρισμό «Αγιος Τιμόθεος» και σύμφωνα με καταγγελίες μεθοδεύεται η ένταξή της στο ΓΠΣ.

Την ένταξη της πλατείας της Πεντέλης -δηλαδή μιας αμιγώς οικιστικής ζώνης- στο ΓΠΣ έχει υπογράψει ήδη το ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά η υπόθεση «σκαλώνει» στο συναρμόδιο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, το οποίο αρνείται να υπογράψει και μπλοκάρει τη διαδικασία, υποστηρίζοντας επισήμως ότι «απλώς έχει διαφορετική άποψη». Ταυτόχρονα, όμως, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης συναινεί στον αποχαρακτηρισμό δασικών ή αναδασωτέων εκτάσεων (αρκεί να ανήκουν, όλως τυχαίως, σε οικοδομικούς συνεταιρισμούς). Ο Δήμος Πεντέλης και 1.500 οικογένειες κατοίκων έχουν υπογράψει -πριν από την πυρκαγιά του Αυγούστου- ψήφισμα διαμαρτυρίας και η δημοτική αρχή έχει επανειλημμένα στείλει πακτωλό εγγράφων στο υπουργείο, το οποίο απλώς κωφεύει.

«Υπάρχουν δύο ταχυτήτων συνεταιρισμοί», τονίζει ο δήμαρχος Πεντέλης κ. Δημήτρης Στεργίου-Καψάλης: «Αυτοί που οι εκτάσεις τις οποίες κατέχουν έχουν ήδη αποχαρακτηριστεί και αυτοί που ετοιμάζονται, λόγω μιας υφιστάμενης διαπλοκής τους με το κράτος, να μπουν στην ίδια διαδικασία». Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με όσους έχουν χτίσει στο Πεντελικό όρος. «Υπάρχουν βίλες που χτίστηκαν από επιχειρηματίες και υπάρχουν σπιτάκια που χτίστηκαν από ανύποπτους μεροκαματιάρηδες. Το κράτος, όμως, θα πρέπει να καταλάβει ότι οι περιπτώσεις αυτές πρέπει να αντιμετωπιστούν ίσα σύμφωνα με τον νόμο και όχι ξεχωριστά», λέει με νόημα ο κ. Στεργίου.

Η ασέλγεια, όμως, στις πλαγιές της Πεντέλης κοντεύει να φτάσει στην… καρδιά της Αθήνας, καθώς επιτήδειοι προσπαθούν να βάλουν «χέρι» ακόμη και στο δάσος του Κοκκιναρά και του Κεφαλαρίου! Οπως αποκάλυψε πρόσφατα η εφημερίδα των βορείων προαστίων «Αμαρυσία», κάποιοι επιχείρησαν να εκχερσώσουν αναδασωτέα έκταση 50 στρεμμάτων στη συμβολή των οδών Καραϊσκάκη και Πηλέως στο Κεφαλάρι, λίγα μέτρα μακριά από το κέντρο της Κηφισιάς. Μάλιστα, για τις εργασίες που επιχείρησαν στο οικόπεδο συνεργεία των φερόμενων ως ιδιοκτητών είχε εκδοθεί νόμιμη άδεια από τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Κηφισιάς. Η οποία, ωστόσο, ανακλήθηκε κακήν κακώς και ο δήμαρχος αναγκάστηκε να ζητήσει δημόσια συγγνώμη στο δημοτικό συμβούλιο…

Παρασκευή 29 Φεβρουαρίου 2008

Αναδάσωση του Πεντελικού Ορους την Κυριακή 2 Μαρτίου,

Σε μία κοινή προσπάθεια με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, τη Διεύθυνση Αναδάσωσης Αττικής και το Δήμο Νέας Πεντέλης, ομάδα Ξένων Ανταποκριτών και Ελληνο-Αμερικανών, στελέχη της Αμερικανικής πρεσβείας και επιχειρηματίες ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αναδάσωση των βουνοπλαγιών της Πεντέλης, που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές το περασμένο καλοκαίρι.
Πρόκειται για την τρίτη και τελευταία για τη φετινή σεζόν (χειμώνας 2007-2008) εκστρατεία αναδάσωσης που αναλαμβάνουν από κοινού οι παραπάνω φορείς και θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 2 Μαρτίου, στο βουνό της Πεντέλης, στα σημεία «Κοκκιναρά» και «Νεκροταφείο». Είχαν προηγηθεί άλλες δύο προσπάθειες, 13 και 20 Ιανουαρίου.
Η πρωτοβουλία ανήκει στην οργάνωση «Ανεξάρτητη Κίνηση Αναδάσωσης, Δεν Ξεχνώ-Αναδάσωση Τώρα!», των Ξένων Ανταποκριτών-Δημοσιογράφων Ελλάδος, η οποία ιδρύθηκε μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν τις περιοχές Νέας Πεντέλης, Κεφαλλαρίου και Μελισσίων. Η οργάνωση συνεργάζεται με τον ομογενειακό περιβαλλοντικό φορέα «Φύτεψε τις Ρίζες Σου στην Ελλάδα» ("Plant your roots in Greece"), που έχει έδρα στο Σικάγο των Η.Π.Α. και στην Αθήνα και λειτουργεί υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού (Σ.Α.Ε.) και του Ελληνο-Αμερικανικού Εθνικού Συμβουλίου (Hellenic American National Council).
Ανάμεσα στους ανθρώπους που λαμβάνουν μέρος στην πρωτοβουλία είναι και ο Κύπριος επιχειρηματίας Στέλιος Χατζηιωάννου, ο οποίος κατά την επίσκεψή του στις καμένες περιοχές δήλωσε: «Πιστεύω πως ήρθε η ώρα να εστιάσουμε την προσοχή μας στο Πεντελικό Όρος, λόγω της σημασίας του για τις περιβαλλοντικές ανάγκες των Αθηναίων και της συνεισφοράς του στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, δεδομένου ότι είναι η πηγή των πεντελικών μαρμάρων της Ακρόπολης».

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2008

Κλειστά θα παραμείνουν την Τετάρτη αρκετά σχολεία του λεκανοπεδίου Αττικής

Στην Ανατολική Αττική κλειστά θα παραμείνουν επίσης τα εξής σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: όλα τα δημοτικά σχολεία του δήμου Γλυκών Νερών, 3ο δημοτικό σχολείο Κερατέας και το Γυμνάσιο και Λύκειο Κερατέας, 1ο Γυμνάσιο Μεσογαίας, δημοτικό σχολείο Ανατολής στη Νέα Μάκρη, δημοτικά σχολεία Παλλήνης, Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο Παλλήνης, 2ο και 3ο Γυμνάσιο Παλλήνη, 2ο δημοτικό σχολείο Ραφήνας, τα ειδικά σχολεία Νταού Πεντέλης, του Γυμνασίου, του Λυκείου, του ΕΠΑΛ και του ΕΠΑΣ, Γυμνάσιο Σπάτων.
Σύμφωνα με απόφαση του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής Λεωνίδα Κουρή, μετά από συνεννόηση με τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου θα λειτουργήσουν κανονικά οι σχολικές μονάδες, δημόσιες
και ιδιωτικές, των εξής Δήμων και Κοινοτήτων της Ανατ. Αττικής: Αναβύσσου, Αρτέμιδας, Βάρης, Βούλας, Βουλιαγμένης, Γλυκών Νερών, Καλυβίων, Κερατέας, Λαυρεωτικής, Μαραθώνα, Μαρκόπουλου Μεσογαίας, Νέας Μάκρης, Παλλήνης, Ραφήνας , Σπάτων, Γραμματικού, Παλαιάς Φωκαίας, Σαρωνίδας.

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2008

Στάση ζωής - Γιατί επιλέξαμε το ποδήλατο;


Η φιλοσοφία του προγράμματος «Γνωρίζω την πόλη μου με το ποδήλατο» γεννήθηκε από την ανάγκη των συμμετεχόντων ΜΚΟ να υλοποιήσουν δράσεις σε τοπικό επίπεδο, οι οποίες να αναδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη σημασία, αλλά και τη δυναμική του εθελοντισμού, κάνοντας ταυτόχρονα μια σημαντική διαφορά στην ποιότητα ζωής όλων μας. Το πρόγραμμα συνάδει με μία σειρά δεσμεύσεων και προοπτικών που ανοίγει η Κοινωνία των Πολιτών, και αποσκοπεί στο να αναδείξει τη μεγάλη της σημασία, αλλά και να δείξει πως με μικρές, καθημερινές αλλαγές και κινήσεις, μπορούμε όλοι να συνεισφέρουμε στη βελτίωση της καθημερινότητάς μας, υιοθετώντας έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς.
To πρόγραμμα «Γνωρίζω την πόλη με ποδήλατο» γεννήθηκε από μία σειρά αναγκών και διαπιστώσεων, που έφεραν κοντά ΜΚΟ από όλη την Ελλάδα, πολλές φορές με διαφορετικό αντικείμενο, αλλά πάντα με ένα κοινό όραμα και με κοινή διάθεση. Αναλυτικά:

Καθώς το ποδήλατο αποτελεί το πλέον οικολογικό μέσο μεταφοράς και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, το πρόγραμμα συνάδει με τις δεσμεύσεις του Πρωτοκόλλου του Κιότο, που αποσκοπεί στη μείωση των ρύπων, της μόλυνσης του περιβάλλοντος, αλλά και στη δημιουργία πόλεων με ένα περισσότερο «ανθρώπινο» πρόσωπο.
Το πρόγραμμα δομήθηκε πάνω στη διαπίστωση ότι προκειμένου να επιτευχθούν αλλαγές, απαιτείται η μικρή εμπλοκή όλων μας, η οποία οδηγείται σταδιακά σε πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα, αλλά και σε αλλαγή στη στάση ζωής μας και στο πως αντιλαμβανόμαστε τα καθημερινά μας προβλήματα.
Μέσω του προγράμματος, αναδεικνύεται η αναμφισβήτητα μεγάλη σημασία του εθελοντισμού και της ανιδιοτελούς προσφοράς, η οποία οφείλει να γίνει βίωμα για όλους μας, αλλά και η δύναμη της συνεργασίας για να επιτευχθεί ένας μεγαλύτερος στόχος.
Η χώρα μας έχει ευλογηθεί με μια πλούσια πολιτιστική και ιστορική κληρονομιά, αλλά και με τοπία απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς, τα οποία πολλές φορές απλά παίρνουμε ως δεδομένα. Μέσω του προγράμματος, οι Δημότες θα έχουν τη δυνατότητα να «μάθουν» την πόλη τους από την αρχή, αλλά και οι επισκέπτες θα έχουν μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τον τοπικό πλούτο της κάθε περιοχής, με τον πλέον ευχάριστο τρόπο. Ειδικά δε η νεολαία θα έχει τη δυνατότητα να εξοικειωθεί με αυτή τη κληρονομιά, και με αυτόν τον τρόπο, να γίνει θεματοφύλακάς της.
Το πρόγραμμα αποσκοπεί στο να εμφυσήσει μία περισσότερο οικολογική συνείδηση στους συμμετέχοντες, και να τους προτρέψει να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς στην πόλη. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο θα έχουν τη δυνατότητα να ξανανιώσουν την ευεξία και τη χαρά της άθλησης, αλλά θα συμβάλλουν επίσης στην απάλυνση μιας σειράς προβλημάτων που χαρακτηρίζουν τις σύγχρονες πόλεις, όπως είναι οι ρύποι και η μόλυνση και το κυκλοφοριακό κομφούζιο.

ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
WWF
ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ
ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS

Γιώργος Σεφέρης από την Σμύρνη της Μικράς Ασίας στα πέραντα του Κόσμου...

Περάσαμε κάβους πολλούς πολλά νησιά τη θάλασσα
που φέρνει την άλλη θάλασσα, γλάρους και φώκιες.
Δυστυχισμένες γυναίκες κάποτε με ολολυγμούς
κλαίγανε τα χαμένα τους παιδάκια άλλες αγριεμένες γύρευαν το Μεγαλέξαντρο
και δόξες βυθισμένες στα βάθη της Ασίας.
Αράξαμε σ΄ ακρογιαλιές γεμάτες αρώματα νυχτερινά
με κελαϊδίσματα πουλιών, νερά που αφήνανε στα χέρια
τη μνήμη μιας μεγάλης ευτυχίας. Μα δεν τελειώναν τα ταξίδια.


ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ

*Γεννήθηκε το 1900 στη Σμύρνη και πέθανε το 1971 στη διάρκεια της δικτατορίας και η κηδεία του απέκτησε χαρακτήρα αντιδικτατορικής εκδήλωσης.

http://www.de.sch.gr/mikrasia/galin2.htm

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2008

Οκταήμερο οδοιπορικό στα παράλια της αλησμόνητης Μ. Ασίας

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Οκταήμερο οδοιπορικό στα παράλια της αλησμόνητης Μ। Ασίας τον Ιούλιο 2008

Αγαπητοί συμπατριώτες – συμπατριώτισσες, φίλες και φίλοι του Συλλόγου Μικρασιατών Ανατολικής Αττικής το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας, αποφάσισε τη διοργάνωση οδοιπορικού στις αλησμόνητες πατρίδες της Μικράς Ασίας. Παράλληλα με τη γνωριμία των πατρογονικών μας εστιών, το οδοιπορικό αυτό, θα βοηθήσει στη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των μελών του Συλλόγου μας.
Πληροφορίες 210 6519.501 – 6974987890

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2008

«Τριτοκοσμική και απαράδεκτη» η κατάσταση στη χωματερή της Νέας Μάκρης

ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Εγκλημα στην αμερικανική βάση
«Τριτοκοσμική και απαράδεκτη» χαρακτηρίζεται η κατάσταση στη χωματερή της Νέας Μάκρης από τον συντονιστή της Νομικής Ομάδας Υποστήριξης Πολιτών του WWF Ελλάς κ. Η. Τζηρίτη. Στον συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος βρίσκεται εντός της πρώην αμερικανικής βάσης στην περιοχή Μπρέξιζα, αποτίθενται απορρίμματα, επικίνδυνα και μη και, όπως καταγγέλλει η περιβαλλοντική οργάνωση, «παραβιάζεται κατάφωρα μια σειρά νόμων και διατάξεων που αναφέρονται στην προστασία της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς». Στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και το κλιμάκιο επιθεωρητών της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ. Μάλιστα, όπως αναφέρεται σε έγγραφο της υπηρεσίας (16.01.2008), από τον Δήμο Νέας Μάκρης «δεν έχει υποβληθεί τεχνική μελέτη για την περιβαλλοντική αποκατάσταση του εν λόγω χώρου».
Κατά τη διάρκεια αυτοψίας των ειδικών του WWF - ύστερα από καταγγελία της Εταιρείας Προστασίας Περιβάλλοντος Ορμου Μαραθώνα «Η Τετράπολις» - διαπιστώθηκε ότι σε όλη σχεδόν την έκταση της πρώην αμερικανικής βάσης υπάρχουν εκτεταμένες και καταστρεπτικές επιχωματώσεις σε παρακείμενα ρέματα (ρέμα Ροκφέλερ). «Η περιοχή έχει έντονα χαρακτηριστικά υγροτόπου λόγω της μόνιμης παρουσίας νερού και των χαρακτηριστικών ειδών χλωρίδας και πανίδας που φιλοξενούνται εκεί. Το γεγονός αυτό αναγνωρίζεται και από τις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες που έχουν κατά καιρούς προβεί σε ελέγχους στην περιοχή» αναφέρει ο κ. Τζηρίτης.
Σύμφωνα με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, η προστασία των ρεμάτων έχει ζωτική σημασία για το οικιστικό και φυσικό περιβάλλον και αυτά πρέπει να προστατεύονται αυστηρά καθ' όλη την έκτασή τους (ΣτΕ 1801/95) έτσι ώστε να διατηρείται η φυσική τους κατάσταση και να διασφαλίζεται η επιτελούμενη από αυτά λειτουργία της απορροής των υδάτων (άρθρ. 24 Συντ., ΣτΕ 319/2002, 2656/99, 4728/97, 5930/96 κ.α.), αποκλειομένης πάσης αλλοιώσεως διά επιχώσεως ή καλύψεως της κοίτης τους (ΣτΕ 1126/2004, 2621/2001, 1801/1995 κ.ά.).
Επιπλέον, σύμφωνα με τη μελέτη Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Νέας Μάκρης, η έκταση της βάσης προτείνεται ως ζώνη προστασίας με περιορισμένες χρήσεις που αποκλείουν την οικιστική αξιοποίησή της ενώ «τα ρέματα της περιοχής θα πρέπει να προστατευθούν, να συνδυαστούν με την παρακείμενη ελώδη βλάστηση και να αποτελέσουν σημαντικούς χώρους αναβάθμισης των περιοχών». Η έκταση της πρώην αμερικανικής βάσης ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και τη διαχείρισή της έχει αναλάβει η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι μεγάλο τμήμα της πρώην αμερικανικής βάσης έχει χαρακτηριστεί αρχαιολογικός χώρος με Α´ και Β´ Ζώνες προστασίας (ΦΕΚ 112Β/21.2.92) λόγω της γειτνίασής της στη ΒΑ πλευρά του με τον αρχαιολογικό χώρο της Μπρέξιζας. Η συσσώρευση χιλιάδων τόνων μπαζών και σκουπιδιών δεν επιτρέπει την επέκταση των αρχαιολογικών ανασκαφών οι οποίες ως σήμερα έχουν αποκαλύψει εντυπωσιακά ευρήματα (όπως το συγκρότημα του Ιερού των Αιγυπτίων Θεών, βαλανείο κ.ά.).
«Η επικρατούσα κατάσταση είναι γνωστή στις αρμόδιες υπηρεσίες από το 1996» επισημαίνει ο κ. Τζηρίτης. Παρ' όλα αυτά δεν έχουν προχωρήσει σε αποκατάσταση της περιοχής, ενώ, όπως καταγγέλλει η οργάνωση «Η Τετράπολις», οι εργασίες επιχωματώσεων των ρεμάτων, απόθεσης απορριμμάτων και άλλων παράνομων ενεργειών συνεχίζονται. Μάλιστα σε έγγραφο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής προς τον Δήμο Νέας Μάκρης (5.12.2007) σημειώνεται: «Αν και σας έχουμε επιβάλει τρεις φορές διοικητικές κυρώσεις (...) και έχουμε ζητήσει επανειλημμένα την αποκατάσταση του χώρου, η εν λόγω χωματερή εξακολουθεί να ρυπαίνει το περιβάλλον κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και σε βάρος των σχεδίων αξιοποίησης του χώρου».
Εκτός από την υποβάθμιση της οικολογικής και πολιτιστικής αξίας της περιοχής, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος έντονων πλημμυρικών φαινομένων, όπως επισημαίνεται στο υπ' αρ. Πρωτ. 105263/22.4.1999 έγγραφο του Ειδικού Σώματος Ελεγκτών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ. Ακόμη, κατά το παρελθόν είχαν σημειωθεί πυρκαϊές εξαιτίας της καύσης των απορριμμάτων ή αυτανάφλεξής τους.


*από το "ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ" 3.2.08

Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2008

ΔΡΑΜΑ: με τα πλουσιότερα δάση και τους πιο φιλόξενους κατοίκους στην Ελλάδα γίνεται, λοιπόν, συνώνυμο της «ευτυχίας» για χιλιάδες μάτια...


Με αφετηρία την «πόλη των υδάτων», ανακαλύπτουμε ξεχασμένα και αυτοσχέδια γεφύρια στο Παρανέστι, οδηγούμε μέχρι το δάσος Φρακτού και γνωρίζουμε θερμή φιλοξενία στο Κάτω Νευροκόπι των χαμηλών θερμοκρασιών।


Κείμενο: Νίκη Κουλτούκη - Φωτογραφία: Παναγιώτης Σαρρής, Ηρακλής Μήλας*

Το ίδιο της το όνομα περικλείει τη μεγαλύτερη αντίφαση. Δράμα. αρχαία ελληνική ή σύγχρονη τραγωδία, οδυνηρό γεγονός… Και όμως, οι όποιες λυπηρές σκέψεις διαλύονται από τις θεωρίες σχετικά με την ετυμολογία του τοπωνυμίου. Επικρατέστερη όλων, εκείνη που θέλει να προέρχεται από τη λέξη «ύδραμα» (ύδωρ + άμη, δηλαδή νερό και σκάφη). Μια βόλτα στο υδρόβιο πάρκο της Αγίας Βαρβάρας με τις λιμνούλες και τους καταρράκτες ή μια παρανέστια διαδρομή επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς των γλωσσολόγων και των Δραμινών. Η περιοχή με τα πλουσιότερα δάση και τους πιο φιλόξενους κατοίκους στην Ελλάδα γίνεται, λοιπόν, συνώνυμο της «ευτυχίας» για χιλιάδες μάτια.
Βαδίζοντας στα μονοπάτια της ιστορίας του νομού, μαθαίνουμε ότι ο τόπος κατοικείτο ήδη από τους προϊστορικούς χρόνους, ενώ τα κατάλοιπα διονυσιακών εθίμων μαρτυρούν απροκάλυπτα πως ο θεός του κρασιού κατείχε εξέχουσα θέση στο δωδεκάθεο κατά τον 3ο-4ο αιώνα π.Χ.
Οι αρχαίοι Σάτρες -θρακικό φύλο- δεν ήταν οι μόνοι που έζησαν στα χώματα της Δράμας· Ρωμαίοι, Οθωμανοί, Πόντιοι, Μικρασιάτες, Γερμανοί και Βούλγαροι άφησαν το δικό τους ξεχωριστό αποτύπωμα στο διάβα του χρόνου. Οι τελευταίοι, μάλιστα, αν και προσπάθησαν διακαώς να προβούν σε εκβουλγαρισμό του πληθυσμού, συνάντησαν σθεναρή αντίσταση και εγκατέλειψαν τα εδάφη το 1944.
ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ Γεωγραφικά, ο ακριτικός νομός Δράμας τοποθετείται στον βορειοανατολικό ελλαδικό χώρο και βρίσκεται στα σύνορα με τη Βουλγαρία, ενώ γειτονεύει με τους νομούς Σερρών στα δυτικά, Καβάλας στα νότια και Ξάνθης στα ανατολικά. Η ομώνυμη πρωτεύουσα χτίστηκε για προφανείς λόγους στο βόρειο τμήμα της «χρυσής», γόνιμης πεδιάδας με τα καπνά, τα ρυζοχώραφα, το βαμβάκι και τις πατάτες, που αγκαλιάζονται από τα επιβλητικά βουνά. Το Μενοίκιο, το Παγγαίο και η Λεκάνη μοιάζουν να προστατεύουν την περιοχή από όσους την επιβουλεύονται, όμως μόνο το Φαλακρό κατόρθωσε να αναχθεί σε σύμβολο της πόλης. Αφ’ υψηλού, το γυμνό βουνό αγναντεύει τον κατάφυτο τόπο με τα πανύψηλα δέντρα που καλύπτουν τις αμέτρητες πηγές.
Η ρυμοτομία δεν είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η πόλη, γι’ αυτό τα ποδαράκια μας είναι ο καλύτερος τρόπος για ένα city tour. Στις οδούς Καβδά, Εφέδρων Αξιωματικών και στις κάθετες σε αυτές, Μακεδονίας και Ηπείρου, χτυπά η καρδιά της διασκέδασης, καθώς εκεί βρίσκονται τα καλύτερα cafe-bars, στέκια για νέους και μη για όλες τις ώρες. Γύρω από την πλατεία Ελευθερίας απλώνει τα «πλοκάμια» του το εμπορικό κέντρο, ενώ στην οδό 19ης Μαΐου εντύπωση μας προκαλούν τα χλιδάτα καταστήματα με τη super διακόσμηση, που βρίσκονται κάτω από ρημαγμένα διατηρητέα σπίτια. Στο «παλιό» κέντρο του άστεως υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός νεοκλασικών οικιών. Τα νεότερα ακολουθούν τον ραγδαίο ρυθμό ανάπτυξης του 20ού αιώνα και στην πλειονότητά τους είναι όμορφα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν οι αρχιτεκτονικές παραφωνίες που επέβαλαν η αστικοποίηση και ο συνωστισμός…
ΓΗ ΚΑΙ ΥΔΩΡ Ένα είναι σίγουρο. οι Δραμινοί δεν έχουν πει ακόμα το νερό νεράκι. Σε κάθε τους βήμα, σε κάθε έκφανση της ζωής τους, το πολυτιμότερο αγαθό είναι εκεί, να συνθέτει μοναδικά σκηνικά. Υδάτινο επίκεντρο αποτελεί το πάρκο της Αγίας Βαρβάρας, έκτασης 60 στρεμμάτων, καθώς σε αυτή την πανέμορφη γωνιά αποτυπώνονται όχι μόνο η ιδιαιτερότητα της πόλης -όσον αφορά στη μεγάλη ποσότητα νερού-, αλλά και η νεότερη ιστορία της. Στη νότια πλευρά παλιοί νερόμυλοι, πολυώροφα κτήρια των καπναποθηκών και κτίσματα από το πρόσφατο βιομηχανικό παρελθόν καθρεφτίζονται στα νερά της λίμνης που σχηματίζεται σε αυτό το σημείο. Ξύλινα γεφύρια, πάγκοι για πικνίκ, αναψυκτήρια, καφετέριες και ταβέρνες, όλα βρίσκονται εκεί. Η όψη του δημοτικού πάρκου, αν και εξίσου γαλήνια, με τα ηρώα προς ανάμνηση των θυμάτων του Ολοκαυτώματος, αποκτά «βαρύ» χαρακτήρα. Θέλοντας να περιγράψουμε όσα βλέπουμε ανοίγουμε το κινητό μας και βέβαιοι ότι το πρόγραμμα της Vodafone που έχουμε επιλέξει μας επιτρέπει να μιλάμε για ώρες, κυριολεκτικά ξεχνάμε να το κλείσουμε!
Οι απαρχές της ιστορίας της Δράμας και η εξέλιξή της μεταξύ των σημαντικότερων μακεδονικών κέντρων είναι καταγεγραμμένες σε ευρήματα, αναθηματικές στήλες κ.λπ. που εκτίθενται στο αρχαιολογικό μουσείο.
ΠΟΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΜε ορμητήριο τη Δράμα, απ’ όπου ξεκινούν οι περισσότερες διαδρομές στην ύπαιθρο του πλούσιου νομού, ακολουθούμε την ανατολική έξοδο και την πορεία που οδηγεί βόρεια, στο φράγμα της Πλατανόβρυσης. Ο Νικηφόρος είναι το πρώτο χωριό που συναντάμε ανηφορίζοντας για τα δάση.
Στο Παρανέστι, δίπλα ακριβώς στον ποταμό Νέστο, δεχόμαστε το πρώτο «welcome» από τον Άδη. Βλέπετε το νεκροταφείο, τόπος γαλήνης και ανάπαυσης, βρίσκεται στην είσοδο της κωμόπολης που κατοικήθηκε για πρώτη φορά από πρόσφυγες του Πόντου και της Μικράς Ασίας το 1922. Αν σκοπεύετε να απομακρυνθείτε για αρκετές ώρες από το κέντρο της Δράμας, από τον συγκεκριμένο οικισμό έχετε δυνατότητα να προμηθευτείτε τα τελευταία απαραίτητα. Από εκεί και πέρα θα έχετε συντροφιά μόνο τον ήχο του νερού που πέφτει από τους καταρράκτες και τις κοκκινωπές αποχρώσεις των δέντρων οξιάς. Κάνοντας μια στάση στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, θα μάθετε τα πάντα για τον φυσικό πλούτο της περιοχής. Εμείς, διαγράφοντας πορεία παράλληλη με το ορμητικό ρέμα, στην ουσία έναν παραπόταμο του Νέστου, έχουμε συντροφιά τη βοή των υδάτων μέχρι τη χαράδρα Θερμιών. Ακολουθώντας το Διαβολόρεμα προς το θαύμα της φύσης με το όνομα Παρθένο Δάσος, στα αριστερά του δρόμου το φράγμα της Πλατανόβρυσης αιχμαλωτίζει τη ματιά μας. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το υδροηλεκτρικό φράγμα του Θησαυρού, εκεί όπου σχηματίζονται οι λίμνες του Νέστου.
Νερό καθ’ οδόν δεν βλέπουμε, αλλά το δέος μπροστά στο φαράγγι που σχηματίζεται και συνεχίζει ως Διαβολόρεμα μάς συνοδεύει μέχρι τα Λουτρά Θερμιών. Παρεμπιπτόντως, μη φανταστείτε ότι οι εγκαταστάσεις των λουτρών λειτουργούν. Τα σπασμένα τζάμια και η εγκατάλειψη στο εσωτερικό δεν άφησαν περιθώρια στη φαντασία και στις ιαματικές ιδιότητές τους… Το θειούχο νερό, θερμοκρασίας 50 βαθμών Κελσίου, που αναβλύζει στο σημείο προσφέρεται για όσους θέλουν να κάνουν ένα θεραπευτικό μπάνιο, χωρίς ωστόσο απαραίτητες επιπλέον ανέσεις.
Αν, ωστόσο, εσείς στρίψετε δεξιά στη διχάλα μετά τη γέφυρα του Θόλου, θα βρεθείτε στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο που οδηγεί στην Πρασινάδα και τα Διπόταμα, χωριά που αρχικά κατοικήθηκαν από Πόντιους πρόσφυγες.
Χιλιόμετρα ξυλείας μάς συνοδεύουν εκατέρωθεν της διαδρομής, καθώς η εκμετάλλευση των δέντρων είναι η κύρια πηγή εσόδων για τους κατοίκους του νομού. Σε κοντινή απόσταση, στο δάσος Λεπίδας και μετά από διαδρομή 7 χλμ. σε δασικό δρόμο, συναντάμε τον ομώνυμο καταρράκτη.
ΤΟ ΠΑΡΘΕΝΟ ΔΑΣΟΣΗ διαδρομή μέχρι το Παρθένο Δάσος απαιτεί τουλάχιστον δύο ώρες σε δύσκολο οδικό δίκτυο. Οι εικόνες και τα χρώματα αλλάζουν από τα Θερμιά και πάνω. Το δάσος δρυός δίνει τη θέση του σε μαύρα πεύκα, ενώ ο δρόμος γίνεται ακόμα πιο κακοτράχαλος, μην αφήνοντας πολλά περιθώρια για ομαλή πορεία χωρίς τραντάγματα. Στη διασταύρωση στρίβουμε δεξιά και με σημάδι το εργοτάξιο Φρακτού ξέρουμε ότι έχουμε επιλέξει τη σωστή κατεύθυνση. Έχοντας εξασφαλίσει την απαραίτητη άδεια από το δασαρχείο, κινούμαστε βόρεια και ανεβαίνουμε σε υψόμετρο 1.700 μέτρων. Εσείς, στην περίπτωση που δεν διαθέτετε το απαραίτητο έγγραφο, αφήστε το αυτοκίνητό σας λίγο πριν από τη θέση Πανόραμα και συνεχίστε πεζή. Στο τέλος της διαδρομής θα απολαύσετε μια εικόνα του αδιατάρακτου οικοσυστήματος που θα σας αποζημιώσει πλήρως. Μαύρες ελάτες, ερυθρελάτες, δασικές πεύκες, σημύδες, σμέουρα και οξιές περιλαμβάνονται στο Παρθένο Δάσος, τον ακρογωνιαίο λίθο του δάσους Φρακτού. Στην ουσία πρόκειται για μια απομονωμένη έκταση 5.900 στρεμμάτων μέσα σε μια μεγαλύτερη 120.000 στρεμμάτων, που τα τελευταία 500 χρόνια δεν έχει υποστεί καμία ανθρώπινη παρέμβαση σύμφωνα με τους δασολόγους και στην οποία ζουν σπάνια είδη ζώων όπως αγριόκουρκοι, αγριόγιδα, καφέ αρκούδες, αγριογούρουνα και χρυσαετοί.
ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΕπιστροφή στη βάση, λοιπόν, με νέα σχέδια και διάθεση να εξερευνήσουμε και το βορειοδυτικό κομμάτι του νομού. Αυτή τη φορά ακολουθούμε τη δυτική έξοδο και κατευθυνόμαστε προς την Προσοτσάνη. Εκεί το σπήλαιο του ποταμού Αγγίτη ή Σπήλαιο Μααρά, 25 χλμ. από τη Δράμα, αποτελεί τη μοναδικά αξιοποιημένη ποτάμια σπηλιά στον ελλαδικό χώρο. Η διάβρωση των ασβεστολιθικών πετρωμάτων του Φαλακρού όρους συνετέλεσε στη δημιουργία αυτού του εκπληκτικού μνημείου της φύσης, που ανακαλύφθηκε μόλις το 1978 από μια ομάδα Γάλλων σπηλαιολόγων. Τα ευρήματα δείχνουν ότι εκεί διέμεναν άνθρωποι και ζώα ήδη από τους παλαιολιθικούς χρόνους. Σήμερα επισκέψιμα είναι τα πρώτα 500 μέτρα της διαδρομής του Αγγίτη, ενώ συναντάμε κυρίως σταλακτίτες και ελάχιστους σταλαγμίτες.
Επιστρέφουμε στον κεντρικό δρόμο κατάπληκτοι από το θέαμα! Ο Βώλακας, το χωριό που χαρακτηρίζεται από τον έντονο διονυσιακό χαρακτήρα των παραδοσιακών εορτασμών, είναι ο επόμενος σταθμός μας. Μας μιλούν για τσολιάδες και μεταμφιεσμένους που κρεμάνε κουδούνια πάνω τους και γυρίζουν τα σπίτια με τις λύρες, για αναπαραστάσεις τοπικών γάμων και δώρα στη μαμή της κοινότητας. Ο οικισμός οφείλει τη φήμη του επίσης στο γεγονός ότι βρίσκεται κοντά στο περίφημο χιονοδρομικό κέντρο του Φαλακρού.
Για να προσεγγίσετε τις εγκαταστάσεις χιονοδρομίας του «γυμνού» βουνού, ακολουθείτε το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Το ίδιο το όρος οφείλει το όνομά του στην παντελή έλλειψη βλάστησης και στην κυριαρχία γρανίτη και μαρμάρου, ενώ έχει αξιοποιηθεί στο έπακρο. Σήμερα διαθέτει αναβατήρες, baby lifts και περισσότερες από 20 πίστες για όλα τα επίπεδα παρέχοντας εξαιρετικές δυνατότητες στους επισκέπτες, με αποτέλεσμα να αποτελεί ένα από τα καλύτερα αξιοποιημένα τουριστικά «προϊόντα» της χώρας μας.
Στην αντίθετη κατεύθυνση και λίγο νοτιότερα από το Βώλακα, ο Γρανίτης αναλαμβάνει να μας εισάγει σε ένα εγκαταλελειμμένο σκηνικό με παλιά λατομεία, όπου γινόταν η εξόρυξη του ορυκτού που έδωσε το όνομά του στο χωριό. Θεόρατα βουνά, πυκνή βλάστηση να σκεπάζει κάθε σπιθαμή απείραχτης από το ανθρώπινο χέρι γης και αίσθηση ότι ζούμε στον 19ο αιώνα, χάρη στα παλιά κτήρια που διασώζονται ανάμεσα σε οξιές. Παρατημένες αποθήκες, γάντια, στολές και καρότσια από την εποχή που ο γρανίτης ήταν ένα από τα σημαντικότερα υλικά που έδιναν ώθηση στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.
Συνεχίζοντας ευθεία στο δρόμο, 2 χλμ. πριν από την «πηγή» της πατάτας και του φασολιού, στα αριστερά συναντάμε το οχυρό Λίσσε. Σε αυτή τη θέση δόθηκε η μάχη μεταξύ ελληνικού και γερμανοβουλγαρικών στρατευμάτων τον Απρίλιο του 1941. Όπλα, μετάλλια στρατιωτών και προσωπικά αντικείμενα εκτίθενται σήμερα στο μικρό μουσείο που στήθηκε προς ανάμνηση της μάχης.
ΥΠΟ ΤΟΥ ΜΗΔΕΝΟΣΤο Κάτω Νευροκόπι σίγουρα το έχετε ακουστά, αν όχι για τη φημισμένη καλλιέργεια πατάτας και φασολιού, για τις υπό του μηδενός θερμοκρασίες που σημειώνονται εκεί. Συνήθως -17, υπό φυσιολογικές συνθήκες, κρύο χοντρό που δεν σε διαπερνά και δεν σου τρυπάει τα κόκαλα. Εδώ η φύση λειτουργεί με τους δικούς της όρους: και ευνοεί τις καλλιέργειες και θεωρεί πάντα ευπρόσδεκτο το κρύο, κάτι που λειτουργεί αντιστρόφως ανάλογα με τη ζεστασιά που νιώθεις γνωρίζοντας τη φιλοξενία των κατοίκων. Θα σου δώσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την περιοχή, πολλές φορές θα σε συνοδεύσουν στον προορισμό σου για να μη χαθείς και θα σου προσφέρουν ένα ζεστό κρεβάτι στην περίπτωση που ξεμείνεις σε κάποιο απροσπέλαστο χωριό. Από αυτή την πάστα ανθρώπων είναι και οι κάτοικοι του Παγονερίου. Φιλικοί και προσιτοί ζουν στα καλοδιατηρημένα πετρόχτιστα με σαχνισιά σπίτια τους στο βορειοανατολικό τμήμα του νομού, εκεί που τελειώνει ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος και 7 χλμ. από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.
Το μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα δάσος Σημύδας καθώς και το Δασικό Χωριό Ελατιάς στο ομώνυμο δάσος απέχουν λίγη ώρα από εκεί. Οι αυτόνομες κατοικίες του είναι ανοιχτές για όλους, δηλαδή κατόπιν συνεννόησης όλοι μπορούν να διαμείνουν δωρεάν, αρκεί να έχουν μαζί τους τα απαραίτητα.
Αποφασίσαμε να τερματίσουμε την περιήγησή μας στη Δράμα εκεί, αφήνοντας τη φαντασία να οργιάζει και να μας προετοιμάζει για την επόμενη εξόρμησή μας σε σπάνια δάση και μονοπάτια χιονιού!ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΤΕOδικώς η Δράμα απέχει 675 χλμ. από την Αθήνα. Επίσης μπορείτε να μεταβείτε με τραίνο ή λεωφορείο του ΚΤΕΛ. (Τηλ. ΚΤΕΛ Δράμας: 25210 32421, ΚΤΕΛ Αθηνών: 210 5130220, Ο.Σ.Ε. Δράμας: 25210 32444, ΟΣΕ Αθηνών: 1110)

GRAND CHALET HOTELΜε φιλόξενη διάθεση και ξεχωριστή διακόσμηση από πέτρα και ξύλο σε κάθε δωμάτιο. Θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας!Τιμή: Από €60 το δίκλινοΓρανίτης ΔράμαςΤηλ. 25230 22832 TASKO HOTELΤο εκπαιδευμένο προσωπικό του θα φροντίσει για την άριστη εξυπηρέτηση και την ευχάριστη διαμονή σας. Minimal διακόσμηση και άνετοι χώροι.Τιμή: Από €41 το δίκλινοΤέρμα 1ης ΙουλίουΤηλ. 25210 24000, 23885

ΧΕΝΙΑΜε παράδοση 40 ετών, το κομψό ξενοδοχείο Xenia αντιπροσωπεύει επάξια την ελληνική φιλοξενία. Cozy ατμόσφαιρα σε μοντέρνα και κλασική αρχιτεκτονική.Τιμή: Από €65 το δίκλινοΕθνικής Αμύνης 10Τηλ. 25210 33195www.hotel-xenia-drama.com
ΜΑΡΗΛΙΑΔέκα ανεξάρτητες κατοικίες με όλες τις σύγχρονες ανέσεις. Κάθε διαμέρισμα προσφέρει επιτραπέζια παιχνίδια και τζάκι. Διατίθεται επίσης και ένα δίκλινο διαμέρισμα ειδικά διαμορφωμένο για άτομα με ειδικές ανάγκες.Τιμή: Από €80 το τρίκλινοΒώλακας ΔράμαςΤηλ. 25230 23350, 6945 155425

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣΕνδώστε άφοβα στις προτάσεις του σεφ, που δημιουργεί πιάτα επηρεασμένα από διάφορες κουζίνες! Δοκιμάστε οπωσδήποτε ελάφι! Τιμή: Από €8 το άτομοΓρανίτης ΔράμαςΤηλ. 25230 22116
ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ GRAND CHALET HOTELΓια ένα ταξίδι στον κόσμο των γεύσεων επισκεφθείτε το εστιατόριο του Grand Chalet, με θέα το δάσος οξιάς. Δοκιμάστε κυνήγι και πατάτα γεμιστή. Τιμή: Από €15 το άτομοΓρανίτης ΔράμαςΤηλ. 25230 22832
PANE E VINOΑπολαύστε ιταλικές και όχι μόνο γεύσεις στην Trattoria Pane e Vino. Lounge διάθεση, jazz, καθώς και διάφορα άλλα μουσικά ακούσματα. Δοκιμάστε τη σαλάτα με babies λαχανικά, καραβιδοουρές και λαδολέμονο.Τιμή: Από €20 το άτομοΜακεδονίας 3Τηλ. 25210 57800
ΜΑΣΑ ΣΟΥΡΑΤο μεζεδοπωλείο-ψαροταβέρνα Μάσα Σούρα φημίζεται για το καλό φαγητό και τη φιλόξενη διάθεσή του. Δοκιμάστε το ψαρονέφρι με λιαστή ντομάτα και χαλούμι.Τιμή: Από €10 το άτομοΠερικλέους Κάβδα 37Τηλ. 25210 47802
ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΝ Ε.Ο.Κ.Θα σας θυμίσει… παντοπωλείο με τα χαρακτηριστικά προϊόντα του παλιού καλού καιρού να κοσμούν τα ράφια του. Γευθείτε διάφορες λιχουδιές από κρεατικά στα κάρβουνα.Τιμή: Από €10 το άτομοΠερικλέους Κάβδα 39Τηλ. 25210 32522
ΤΟ ΧΑΝΙΠαλιό χάνι με ιστορία μεγαλύτερη των 200 ετών και ξεχωριστές gourmet γεύσεις. Επιλέξτε αγριογούρουνο με κάσιους και σως λεμονιού.Βενιζέλου 47Τηλ. 25213 00996
ΤΟ ΜΠΕΡΔΕΜΑΜπερδευτείτε… στις θαλασσινές γεύσεις του και δοκιμάστε οπωσδήποτε την αστακομακαρονάδα. Από 1η Δεκεμβρίου θα το βρείτε ανακαινισμένο με μοντέρνα διακόσμηση. Τιμή: Από €15 το άτομοΒεργίνας 187Τηλ. 25210 47333
ΣΕΛΗΝΗΟλόφρεσκα λαχανικά και ντόπια κρέατα σε μια παραδοσιακή ταβέρνα στο κέντρο του Βώλακα. Δοκιμάστε χωριάτικο κόκορα με χυλοπίτες, που αποτελεί και τη σπεσιαλιτέ του μαγαζιού.Τιμή: Από €15 το άτομοΒώλακαςΤηλ. 6972 294266
ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟΤο μοναδικό εστιατόριο -κέντρο αναβίωσης γεύσεων που χάνονται- λειτουργεί εδώ και 7 μήνες στο Παγονέρι. Μην παραλείψετε να δοκιμάσετε την εξαίσια σμυρναίικη συνταγή μπόμπες.Τιμή: Από €13 το άτομοΠαγονέριΤηλ. 25210 28150, 6978 441914

ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
ΘΕΑΤΡΟ LIVEΤα καλύτερα μπουζούκια της Δράμας. Χορέψτε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες! Από Πέμπτη έως Σάββατο.Τέρμα 1ης ΙουλίουΤηλ. 25210 20043
ΜΥΛΟΣΈνα εξαιρετικό ιστορικό bar-club, που θα σας φτιάξει τη διάθεση! Δυνατή μουσική, πολύς κόσμος και χορός μέχρι το πρωί!Τηλ. 25210 32228
PLAZA DE CAFÉΤο πιο must νεανικό στέκι της Δράμας με εντυπωσιακή διακόσμηση. Διαθέτει τεράστια συλλογή από επιτραπέζια παιχνίδια.Εφέδρων αξιωματικών και ΗπείρουΤηλ. 25210 46222
BAROQUEΜία πολύ καλή επιλογή για το ποτό σας σε ένα bar με ιδιαίτερο στυλ. Ζεστοί χρωματισμοί, κεφάτη ατμόσφαιρα και ακούσματα ξένης lounge μουσικής.Περικλέους Κάβδα και ΗπείρουΤηλ. 25210 46555
CHOCOLATEΤο café-lounge bar Chocolate στεγάζεται στο ξενοδοχείο Xenia. Δοκιμάστε τις καλύτερες αρωματικές σοκολάτες και χαλαρώστε μέσα στα… χρώματα της σοκολάτας που βρίσκονται παντού!Εθνικής Αμύνης 10Τηλ. 25210 33195
DES PRESSΣτέκι όσων ασχολούνται με τον αθλητισμό και όχι μόνο. Ξεκινήστε το… ζέσταμα με ένα πρωινό καφέ και συνεχίστε με ποτό το βραδάκι.Εθνικής Αμύνης 49Τηλ. 25210 39740
DISCO BLUE VELVETΑυθεντική διασκέδαση με μουσική disco, που κρατά το στυλ της εδώ και 38 χρόνια. Πρώην Trap, Παγγαίου 20Τηλ. 25210 35551http://www.bluevelvetdisco.gr/_
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝεανικό καφενείο που άνοιξε τις πόρτες του για πρώτη φορά το 1909.Βενιζέλου Κουντουριώτου 1Τηλ. 25210 47616
ΣΙΜΟΣΠασίγνωστο ζαχαροπλαστείο όχι μόνο για τα γλυκά του, αλλά και για τη μοντέρνα του διακόσμηση. Το απόλυτο must. Ό,τι γλυκό κι αν θέλετε να απολαύσετε, θα το βρείτε σίγουρα εδώ. Βεργίνας 63 & ΑνδριανουπόλεωςΤηλ. 25210 38441
ΑΓΟΡΑ
ΝΕΟΓΑΛΤα καλύτερα γαλακτοκομικά προϊόντα της Δράμας. Τέρμα 1ης Ιουλίου 66Τηλ. 25210 21134http://www.neogal.gr/
ΚΤΗΜΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΜην παραλείψετε να προμηθευτείτε κρασί από το κτήμα Μιχαηλίδη πριν φύγετε από τη Δράμα. Οίνοι εξαιρετικής ποιότητας και γεύσης, φτιαγμένοι με μεράκι.Άγιος Αθανάσιος ΔράμαςΤηλ. 25210 68394www.domaine-michaelidi.gr

HIGHLIGHTS
ΟΝΕΙΡΟΥΠΟΛΗ
Επισκεφθείτε τη μεγαλύτερη χριστουγεννιάτικη γιορτή με δεκάδες εκδηλώσεις και happenings στο παραμυθένιο χωριό Ονειρούπολη. Από 3 Δεκεμβρίου έως 6 Ιανουαρίου.




*ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 13.1.08

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2008

Θεσσαλονίκη: Σε απόγνωση το 74% των εμπόρων


της Ολγας Γκάλη*
Τεράστια κρίση πλήττει την αγορά της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου για την κίνηση στην αγορά της πόλης, που έγινε μάλιστα κατά την περίοδο των γιορτών, οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις των τελευταίων δεκαετιών.

Η εικόνα είναι άκρως ανησυχητική. Η έρευνα έγινε σε δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων στη Θεσσαλονίκη σε διάφορες περιοχές, στο κέντρο, στη δυτική και στην ανατολική Θεσσαλονίκη. Το 74% των εμπόρων που ρωτήθηκαν για την έρευνα δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τον τζίρο που έκαναν στα καταστήματά τους τις ημέρες των γιορτών. Τα ποσά που διακινήθηκαν στην αγορά της πόλης δεν έχουν γίνει γνωστά, αλλά το ποσοστό των εμπόρων που εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους είναι ενδεικτικό. Από αύριο ξεκινούν και οι εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν ως το τέλος Φεβρουαρίου. «Είναι η ύστατη ελπίδα μας για ανάκαμψη», τονίζουν οι εκπρόσωποι του Εμπορικού Συλλόγου.


*από την εφημερίδα "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ" 10।1.2007

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2008

Στην αναδάσωση της Πεντέλης συμμετέχει Το "Φύτεψε τις Ρίζες Σου στην Ελλάδα"


AΠE: Πρωτοβουλία για την αναδάσωση των βουνοπλαγιών της Αθήνας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές το περασμένο καλοκαίρι αναλαμβάνει ομάδα Ελληνο-Αμερικανών, Κύπριοι επιχειρηματίες, στελέχη πρεσβειών, Δήμοι και οικολόγοι, ενώνοντας τις δυνάμεις τους σε μία κοινή προσπάθεια με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και την Διεύθυνση Αναδάσωσης Αττικής. Η πρωτοβουλία ξεκινά την ερχόμενη Κυριακή 13 Ιανουαρίου από το βουνό της Πεντέλης, το οποίο φιλοξενεί τα λατομεία που στην αρχαιότητα έδωσαν το περίφημο λευκό πεντελικό μάρμαρο με το οποίο χτίστηκαν πριν από 25 αιώνες τα μνημεία της Ακρόπολης. Ανάμεσα στις ηγετικές μορφές της πρωτοβουλίας συγκαταλέγεται ο κ. Στέλιος Χατζηιωάννου, ο Κύπριος ιδρυτής και πρόεδρος του ομίλου easyGroup με έδρα το Λονδίνο, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις εταιρείες easyJet, easyCruise και easyHotels. Παρόν θα είναι επίσης ο Υφυπουργός Γεωργικής Ανάπτυξης κ. Κωνσταντίνος Κιλτίδης, ενώ φθάνουν αεροπορικώς αυτή την εβδομάδα ακόμη και εθελοντές από την Αμερική.
Η πρωτοβουλία απέκτησε νέα ώθηση με την σύμπραξη της οργάνωσης "Φύτεψε τις Ρίζες Σου στην Ελλάδα". Η οργάνωση έχει έδρα στο Σικάγο στις Η.Π.Α. και στην Αθήνα, και λειτουργεί υπό την αιγίδα του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αποδήμου Ελληνισμού και του Ελληνο-Αμερικανικού Εθνικού Συμβουλίου (Hellenic American National Council).

Τα δάση της Πεντέλης καταστράφηκαν σχεδόν ολοσχερώς από την φοβερή πυρκαγιά που σάρωσε την περιοχή στις 16 Αυγούστου 2007. Ένας 57-χρονος βρίσκεται κρατούμενος στις Φυλακές Κορυδαλλού σε αναμονή δίκης με την κατηγορία του συγκεκριμένου εμπρησμού.

«Η ανταπόκριση και η βοήθεια του κόσμου για τις περιοχές που επλήγησαν περισσότερο από τις πυρκαγιές στην Ελλάδα είναι μεγάλη και αρκετά έργα αποκατάστασης σπιτιών και χωριών φαίνεται να προχωρούν ικανοποιητικά», δήλωσε ο κ. Χατζηιωάννου μετά από επίσκεψή στις καμμένες περιοχές και τα λατομεία της Νέας Πεντέλης. «Πιστεύω πως ήρθε η ώρα να εστιάσουμε την προσοχή μας στο Πεντελικό Όρος, λόγω της σημασίας του για τις περιβαλλοντικές ανάγκες των Αθηναίων και της συνεισφοράς του στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.»

«Εάν αυτό το εγχείρημα πετύχει, θα μπορέσουμε στη συνέχεια να προχωρήσουμε και σε άλλες περιοχές της Αθήνας και της Ελλάδας γενικότερα», πρόσθεσε. «Χαίρομαι ιδιαίτερα που συμβάλλω σ’ αυτή την αξιόλογη προσπάθεια. Πιστεύω πως τόσο ο χρόνος όσο και οι οικονομικοί πόροι που έχω δεσμευθεί να διαθέσω θα αποτελέσουν τον καταλύτη για να ενθαρρυνθούν κι άλλοι να συνεισφέρουν στην αναδάσωση της Αθήνας».Η Ελληνο-Αμερικανική οργάνωση "Φύτεψε τις Ρίζες Σου στην Ελλάδα" έχει διοργανώσει αναδασώσεις σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας από το 1999. Για εφέτος έχει διοργανώσει δεύτερη δενδροφύτευση σε έναν από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της χώρας, στο αρχαιολογικό πάρκο του Δίου στην Πιερία και στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής, σε συνεργασία με το Σωματείο “Οι φίλοι του Πράσινου” που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη. Μεταξύ άλλων ξεκίνησε μια πρωτοποριακή εκστρατεία για τη συγκέντρωση χρημάτων για την περιοχή του Ταυγέτου που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα οικοσυστήματα στην Ελλάδα. Η οργάνωση έχει επίσης αποφασίσει να εστιάσει την προσοχή της στα βουνά που περιβάλλουν την Αθήνα.

«Η αναδάσωση των περιοχών που επλήγησαν από πυρκαγιές στην Ελλάδα αποτελεί τον κύριο σκοπό του οργανισμού μας,» δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Σπυρόπουλος, Συντονιστής του Σ.Α.Ε. των ΗΠΑ. «Η Πεντέλη έχει ιδιαίτερη σημασία τόσο για το περιβάλλον της Αθήνας όσο και για τη συμβολική της σημασία καθώς από το πεντελικό μάρμαρο χτίσθηκε ο Παρθενώνας, ο οποίος αποτελεί το κορυφαίο μνημείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και αποτελεί το σύμβολό του διεθνώς».

Η πρωτοβουλία για το βουνό της Πεντέλης, και ειδικά τα κατεστραμμένα δάση κοντά στα αρχαία λατομεία που παρείχαν το μάρμαρο των μνημείων της Ακρόπολης, ανήκει στη νεοϊδρυθείσα οργάνωση “Ανεξάρτητη Κίνηση Αναδάσωσης Δεν Ξεχνώ – Αναδάσωση Τώρα!». Mέλη της αποτελούν ιστορικοί, πυροσβέστες, οικολόγοι, στελέχοι τοπικών οργανώσεων καθώς και Έλληνες και ξένοι δημοσιογράφοι. Η πρωτοβουλία τους για συμβολή στην αναδάσωση της περιοχής έχει λάβει την έγκριση της Διεύθυνσης Αναδάσωσης Αττικής.
Η πρώτη φάση της αναδάσωσης, με το φύτεμα χιλιάδων μικρών πεύκων από Έλληνες και ξένους εθελοντές, θα γίνει την ερχόμενη Κυριακή 13 Ιανουαρίου στο σημείο Κοκκιναρά, στα σύνορα Νέας Πεντέλης και Κεφαλαρίου (τέρμα Οδού Ξενίας).
Στις δενδροφυτεύσεις θα παραστεί ο Υφυπουργός Γεωργικής Ανάπτυξης κ. Κιλτίδης, ο οποίος θα φυτέψει ο ίδιος δενδρύλλια μαζί με τον Κύπριο επιχειρηματία κ. Χατζηιωάννου, με ανώτερα στελέχη της βρετανικής πρεσβείας, με εκπροσωπους και μέλη των οργανώσεων "Φύτεψε τις Ρίζες Σου στην Ελλάδα" και "Ανεξάρτητη Κίνηση – Αναδάσωση Τώρα!", και με δημάρχους και τα δημοτικά συμβούλια των γύρω περιοχών.

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2007

Για καλό φαγητό... με ατμόσφαιρα Saloon στην Λεωφ. Διονύσου στην Νέα Μάκρη ...και ευχές για καλή Χρονιά





Για τους λάτρεις την καλής κουζίνας αλλά και αυτούς που θέλουν να ζήσουν μια βραδιά αμερικάνικου western - όπως στις ταινίες που βλέπαμε παιδιά με Ινδιάνους και καουμπόιδες - αξίζει να δοκιμάσουν τις γεύσεις και τη μεγάλη ποικιλία από μπύρες ή οίνους στο "Sitting Bull" στη Νέα Μάκρη. Η εξυπηρέτηση από τα πρόσχαρα νεαρά παιδιά δίνει μια επιπλέον φιλική νότα στο ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον. Το ξύλο που κυριαρχεί στο χώρο, η διακόσμηση και η ζωντανή μουσική - μην πυροβολείτε τον πιανίστα - μας μεταφέρουν νοερά στο Φαρ Ουέστ με τον Λούκι Λουκ και τους Ντάλτον.
Είναι βέβαιο ότι θα περάσετε μια ευχάριστη βραδιά. Και μην ξεχνάτε ότι είναι ανοικτό από το πρωί για καφέ ή μπύρα.

Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2007

ΚΑΤΟΙΚΟΙ διαμαρτύρονται ότι η ηχορύπανση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», είναι μεγάλη ακόμη και τις νυχτερινές ώρες

«Βενιζέλος»: απογειώνει τα ντεσιμπέλ
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ*
Σε 24ωρη βάση λειτουργεί το «Ελ. Βενιζέλος», παρά το γενονός ότι μεγάλα αεροδρόμια, όπως το Χίθροου και της Φρανκφούρτης, διακόπτουν τις πτήσεις τις προχωρημένες νυχτερινές ώρες ώστε να μην διαταράσσεται ο ύπνος των κατοίκων στις γύρω περιοχές.
Σοβαρές αποκλίσεις στην τήρηση των κανόνων πτήσεων διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη σε σχετικό του πόρισμα
Στην πραγματικότητα η επιβάρυνση στην περιοχή των Μεσογείων είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι περισσότεροι πιλότοι αντί να ακολουθούν πορεία πάνω από τον Ευβοϊκό έως ότου πιάσουν ύψος 6.000 ποδών, προτιμούν να... κόβουν δρόμο. Φθάνουν ώς τη Ραφήνα όπου στρίβουν αριστερά και έχοντας χαμηλό ύψος πετούν κοντά σε οικισμούς της ανατολικής πλευράς της Πεντέλης. Τις βραδινές ώρες ο ήχος των αεροσκαφών ακούγεται ώς τον Διόνυσο, ενώ επιβαρύνονται περιοχές όπως η Νέα Μάκρη, το Μάτι και ο Νέος Βουτζάς, που σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του αεροδρομίου θα έπρεπε να βρίσκονται έξω από τη ζώνη θορύβου.
Η ηχορύπανση που προκαλεί το αεροδρόμιο σε περιοχές της βορειονατολικής Αττικής κινητοποίησε τους κατοίκους της Αρτέμιδας, της Βάρης, του Κορωπίου, της Νέας Μάκρης και της Ραφήνας που την περασμένη εβδομάδα συγκρότησαν επιτροπή για να συντονίσουν τον αγώνα τους. Βασικό όπλο τους οι κοινοτικές Οδηγίες για την αντιμετώπιση του θορύβου, που ενσωμάτωσε η χώρα μας από το 2006, αλλά έως τώρα δεν έχουν καν ξεκινήσει οι μελέτες για την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης ώστε να ακολουθήσει η λήψη μέτρων, αλλά και το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη που διαπιστώνει σοβαρές αποκλίσεις στην τήρηση των κανόνων πτήσεων που έχουν εκδοθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) πριν από έξι χρόνια.
Το πόρισμα, που στηρίχθηκε σε στοιχεία όλων των πλευρών, του αεροδρομίου, της ΥΠΑ, των τοπικών φορέων και των δήμων, διαπιστώνει τα εξής:
* Δεν τηρούνται οι κανονισμοί πτήσεων και διαπιστώνονται παρεκκλίσεις, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων λόγω του μικρότερου χρόνου πτήσης. Υπάρχει πρόβλεψη για εναλλακτικές διαδρομές, αλλά μόνον σε περίπτωση που διαπιστωθεί κορεσμός, κάτι όμως που δεν είχε καταγραφεί ούτε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
* Εμμέσως δεν θεωρείται ικανοποιητικό το σύστημα του αεροδρομίου για τη μέτρηση των θορύβων. «Ενδέχεται οι μετρήσεις, εξαιτίας της μη τήρησης των διαδικασιών, να μην αντανακλούν τα πραγματικά μεγέθη του θορύβου», σημειώνεται στο πόρισμα του Συνηγόρου.
* Τίθεται θέμα χρήσης του αεροδρομίου από αεροσκάφη που δεν γίνονται δεκτά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ολόκληρο το 24ωρο ή μόνον τις νυχτερινές ώρες, λόγω του αυξημένου θορύβου που προκαλούν.

Είναι γεγονός ότι η σύμβαση του 1995 που διέπει την κατασκευή και λειτουργία του «Ελ. Βενιζέλος» προβλέπει 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου και μάλιστα θεσπίζει... πρόστιμο κατά του ελληνικού δημοσίου σε περίπτωση που επιβληθούν περιορισμοί. Υπάρχει όμως δυνατότητα να τεθεί ωράριο και να περιοριστούν οι πτήσεις αεροσκαφών υψηλού θορύβου με βάση τις κοινοτικές Οδηγίες.
Η νεοσύστατη συντονιστική επιτροπή θέτει επίσης θέμα ασφάλειας των κατοικημένων περιοχών από τις πτήσεις, ενώ διαμαρτύρονται και για τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη λειτουργία του αεροδρομίου σε μια περιοχή που ώς το 2001 είχε εξαιρετικά υψηλές συνθήκες διαβίωσης. Οι κάτοικοι επικαλούνται πρόσφατες μετρήσεις του Δίκτυου ποιότητας του αέρα του αεροδρομίου σύμφωνα με τις οποίες τα αιωρούμενα σωματίδια με διάμετρο μικρότερη των 10 χιλιοστών, τα γνωστά ως ΡΜ10, μετρήθηκαν στο Κορωπί στα 64,7 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, στα Σπάτα στα 47,6 και στο Μαρκόπουλο στα 40,6, όταν το όριο που θέτει η Ε.Ε. είναι τα 40 μικρογραμμάρια. Το τελευταίο διάστημα, σε επίπεδο Ε.Ε., γίνονται μελέτες για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον των καυσαερίων που προκαλούν τα αεροσκάφη, ειδικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα πάντα με τη συντονιστική, παρατηρήθηκε διοχέτευση αποβλήτων σε εκτάσεις γύρω από τις εγκαταστάσεις αλλά και στη θάλασσα του Ευβοϊκού, μέσω αγωγών ομβρίων υδάτων. Οι επιπτώσεις αποδίδονται στο αεροδρόμιο, με δεδομένο ότι πριν από τη λειτουργία του η περιοχή βρισκόταν σε μια εκτεταμένη αγροτική ζώνη και ήταν κυρίως ζώνη παραθεριστικής κατοικίας.


*από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/12/2007

Τετάρτη 26 Δεκεμβρίου 2007

Για τους λάτρεις του ποδηλάτου


«Η Πόλη μου με Ποδήλατο» Ποδήλατο στην πόλη;
Εάν πάντα το ονειρευόσασταν αλλά βλέποντας την κατάσταση που επικρατεί στα μεγάλα αστικά κέντρα το θεωρούσατε ακατόρθωτο ή στην καλύτερη περίπτωση μακρινό, τώρα υπάρχει ένα μοναδικό δίκτυο που το καθιστά πραγματικότητα। Οκτώ Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις σε συνεργασία και με την υποστήριξη της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς δημιούργησαν το Δίκτυο. Σε κάθε πόλη προσφέρονται δωρεάν ομαδικές διαδρομές με ποδήλατο τόσο στους δημότες, όσο και στους επισκέπτες των πόλεων, έτσι ώστε να γνωρίσουν από κοντά τα περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και ιστορικά αξιοθέατά τους. Οι οδηγοί των ομαδικών διαδρομών είναι εκπαιδευμένοι εθελοντές και εθελόντριες, μέλη των ΜΚΟ και από ένα σημείο αφετηρίας αναλαμβάνουν να ξεναγήσουν τους συμμετέχοντες στην κάθε πόλη, σε μια διαδρομή περίπου μιάμισης ώρας. ΠΟΥ Τα σημεία εκκίνησης είναι:Στην Αθήνα – στο Θησείο (στο παρκάκι πάνω στο σταθμό του ΗΣΑΠ)Στο Βόλο – στο Δημαρχείο Βόλου Στην Ελευσίνα – στο Κτίριο Ελαιουργικής Στη Θεσσαλονίκη – στην Πλατεία Δικαστηρίων (Άγαλμα Βενιζέλου)Στην Καρδίτσα – στο Πάρκο Παυσίλυπο – Πλατεία ΠλαστήραΣτην Κηφισιά – στο Ζηρίνειο ΓυμναστήριοΣτην Κω – στον Ιστορικό Πλάτανο του ΙπποκράτηΣτη Λάρισα – στην Κεντρική Πλατεία (απέναντι από το Δικαστικό Μέγαρο)

Στο Λαύριο – στο Παλαιό Πρώτο Δημοτικό Σχολείο Στο Μαραθώνα – στο Κέντρο Προβολής Μαραθωνίου Δρόμου
Στο Μαρούσι – στο Άλσος Συγγρού (δίπλα στο πάρκινγκ στάθμευσης)
Στη Νέα Ιωνία – στο σταθμό ΗΣΑΠ ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ

Στα Χανιά – στην Πλατεία Δημοτικής Αγοράς
ΠΟΤΕ Κάθε Σάββατο και Κυριακή όλο το χρόνο (εκτός από της βροχερές ημέρες!) από τις 10।00-15।00 μ.μ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Για περισσότερες πληροφορίες και αν ενδιαφέρεστε να συμμετέχετε στο πρόγραμμα και ως εθελοντές μπορείτε να επικοινωνείτε στην ανοιχτή Γραμμή Επικοινωνίας 8011 19 19 00 ή ηλεκτρονικά στο http://www.poli-podilato.gr/

*από το www.in.gr Αγροτουρισμός

Διακοπές: Επαφή με την φύση

Θέλετε να κάνετε ένα διάλειμμα από την αστική καθημερινότητα; Αναζητάτε ξεκούραση και χαλάρωση σε ένα ήρεμο περιβάλλον; Επιζητείτε την επαφή με την φύση; Θέλετε να γνωρίσετε την αγροτική ζωή και τα παραδοσιακά προϊόντα; Εάν η απάντηση είναι καταφατική, τότε οι 'Αγροτουριστικές διακοπές' αποτελούν για σας μία ολοκληρωμένη πρόταση। Θα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε τη διαμονή σε μικρές μονάδες, εναρμονισμένες με το περιβάλλον και την τοπική αρχιτεκτονική। Θα μπορέσετε να εμπλουτίσετε τη διαμονή σας στην ύπαιθρο με ποικίλες δραστηριότητες. Μπορείτε να παρακολουθήσετε μία αναβίωση ενός εθίμου, μία παραδοσιακή γιορτή ή ένα πανηγύρι. Μπορείτε να παρακολουθήσετε μαθήματα παραδοσιακής κουζίνας ή να συμμετέχετε σε συλλογή μανιταριών, ελιών ή στην παραγωγή κάποιου προϊόντος. Εάν είστε αθλητικοί τύποι, στις περισσότερες περιοχές θα βρείτε τα λεγόμενα «σπορ κοντά στη φύση» ή «σπορ περιπέτειας» τα οποία προσφέρονται για όλα τα επίπεδα. Οι επιλογές είναι πολλές: από ράφτιγκ σε ένα ορμητικό ποτάμι, πεζοπορία στα μονοπάτια όπως το Ε4 ή Ε9 που διασχίζουν την Ελλάδα, ιππασία και πολλές άλλες, είναι σίγουρο ότι θα βρείτε κάποια δραστηριότητα που να ταιριάζει με τα γούστα σας.
* από το in.gr αγροτουρισμός

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2007

«Πολιτικές Αγ(ρ)ιογραφίες» ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΣΣΑΡΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΑΝΙΑ


Με θέμα «Πολιτικές Αγ(ρ)ιογραφίες» εγκαινιάζεται το Σάβαττο 14 Δεκεμβρίου, το βράδυ, έκθεση γελοιογραφίας του Αντώνη Πάσσαρη στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Παιανίας। Η έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου, θα διαρκέσει μέχρι τις 22 Δεκεμβρίου και θα είναι ανοιχτή καθημερινά। Ο Πάσσαρης γεννήθηκε στην Αθήνα και κατάγεται από την Αμοργό. Σήμερα ζεί στην Παιανία. Ασχολήθηκε επαγγελματικά με το σκίτσο, συνεργαζόμενος με καθημερινές και κυριακάτικες εφημερίδες και περιοδικά.
Στα 1983 απέσπασε τα δύο πρώτα βραβεία του διαγωνισμού της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, της Ελένης Βλάχου. Επίσης,συνεργάσθηκε τακτικά και για πολλά χρόνια με τα περιοδικά του ΟΤΕ.
Η γνωστή ζωγράφος Αμαλία (Παρασκευοπούλου), αναφερόμενη στη σκιτσογραφική εργασία του Πάσσαρη σημειώνει: «Ο πολιτικός σαρκασμός και η σάτιρα των εξουσιών είναι το θέμα, που γονιμοποίησε το γελοιογραφικό πεννάκι του Αντώνη Πάσσαρη για να ολοκληρωθεί μιά σειρά έργων, με τα οποία ο καλλιτέχνης θέλησε και αυτή τη φορά να μας ξεναγήσει στον κόσμο των αβέβαιων ανακατατάξεων και των δυσοίωνων προοπτικών. Ο υπαινιγμός, η ειρωνεία και ο καγχασμός είναι τα εσωτερικά στοιχεία των γελοιογραφιών του, που γεννούν την περίσκεψη, την αφύπνιση και τη διαμαρτυρία. Ένα σουβλερό κέφι, ένα σπίρτο δημιουργικής ευφορίας και μιά σβέλτη εικαστική γραφή αποδίδουν τον αισθητικό χαρακτήρα της δουλειάς του και προτρέπουν το θεατή να περιηγηθεί μαζί του την τρέχουσα πραγματικότητα».

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2007

η προκλητικά παράνομη κεραία κινητής τηλεφωνίας Cosmote



Σήμερα, έπεσε η προκλητικά παράνομη κεραία κινητής τηλεφωνίας Cosmote
(Φαιστού 37 & Διαγόρα) στην Κηφισιά.

Αρθρα, δελτία τύπου, φωτογραφίες και περιγραφές, θα βρείτε στο
ακόλουθο site μας: http://keraies.wordpress.com/