~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Τοπική διαδικτυακή Εφημερίδα * με νέα για την Ανατολή Νέας Μάκρης * συντάκτης Πάνος Σ. Αϊβαλής * τηλ.: 22940 99125 - ώρες 12.00 -14.00 μ.μ. * επικοινωνία email: kepeme@gmail.com * Σελίδες επικοινωνίας των κατοίκων της περιοχής * για μια ανθρώπινη συνοικία των Ονείρων * με ελεύθερους χώρους και παιδότοπους * δεινά = [γεγονότα συνήθ. απρόσμενα, που φέρνουν στον άνθρωπο μεγάλη δυστυχία συμφορές]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ροή ειδήσεων

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010

"Το Ποδήλατο πάει στη Νέα Μάκρη!"


Στην Νέα Μάκρη το ποδήλατο ήταν κάποτε καθημερινότητα και τρόπος ζωής!..
Αυτό δηλαδή που επιδιώκουν οι περισσότερες σύγχρονες πόλεις στο κόσμο σήμερα!

Επιπλέον, η Νέα Μάκρη είναι επίπεδη, διαθέτει –ακόμη- περισσότερο πράσινο από άλλους δήμους, είναι κοντά στη θάλασσα, με λίγα λόγια, ένας τόπος ιδανικός για ενδοδημοτικές μετακινήσεις με αυτό το μέσο και για την ευρύτερη δυνατή χρήση του ποδηλάτου.

Η ομάδα ‘ΝΕΑ-ΜΑΚΡΗ-ΠΟΔΗΛΑΤΟ’ επιδιώκει την επαναφορά, ορατότητα και ανάδειξη του ποδηλάτου σαν ψυχαγωγία, άθληση, τρόπο μετακίνησης και τρόπο ζωής!
Δεν έχει σημασία:
τι ηλικία έχετε…
Τι ποδήλατο έχετε (ή αν έχετε…)
Πότε κάνατε τελευταία φορά (η ακόμη και αν ξέρετε να κάνετε…)
Εφόσον αντιλαμβάνεστε το θετικό ρόλο του ποδηλάτου, σας θέλουμε!



"Το Ποδήλατο πάει στη Νέα Μάκρη!" 
 http://neamakripodilato.blogspot.com/
Γιορτή κοπής πίττας 2010
 Κινηματογράφος Αλίκη Πρώην Αμερικάνικη Βάση Νέα Μάκρη
 11:00 πμ  - Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010


Πρόταση προς το Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Μάκρης,
κύριε Δήμαρχε και Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Νέας Μάκρης

      Σ α ς  π ρ ο τ ε ί ν ο υ μ ε   ν α  π ά ρ ε τ ε   μ ι α   α π ό φ α σ η :

 Kατά τους θερινούς μήνες να κλείνει  ο παραλιακός δρόμος για τα τροχοφόρα με εξαίρεση τα ποδήλατα έτσι ώστε να αποκτήσει ένα διαφορετικό χρώμα αυτό το πανέμορφο και μαγευτικό κομμάτι της παραλίας της Νέας Μάκρης. Δυστυχώς τα αυτοκίνητα που έρχονται  καταστρέφουν τον αμέριμνο περίπατο των μικρών αλλά και μεγάλων επισκεπτών και πολλές φορές κινδυνεύει και η σωματική μας ακεραιότητα.
Κάτι αντίστοιχο είδαμε το περασμένο καλοκαίρι στο Ρέθυμνο να σταματάει η κυκλοφορία των οχημάτων τις απογευματινές και βραδινές ώρες που βγαίνει ο κόσμος για τον περίπατό του...

Μήπως ήρθε ο καιρός να γίνει κάτι αντίστοιχο και στην ωραία μας παραλία της Νέας Μάκρης τουλάχιστον τους θερινούς μήνες,  κύριε Δήμαρχε και Δημοτικοί Σύμβουλοι δίνοντας έτσι μια ποιότητα στην υποβαθμισμένη ζωή μας και περιορίζοντας  τα τροχοφόρα που για τους νεοέλληνες  γίνονται κατά-χρηση έτσι που από εργαλείο να γίνεται μέσο προβολής της χαμένης μας προσωπικότητας.
Θα σας ευγνωμονούμε για το καλό που θα προσφέρετε στο κοινωνικό σύνολο τόσο σε εμάς που κατοικούμε μόνιμα εδώ, όσο και στους επισκέπτες τούτου του ευλογημένου τόπου.
Ένας λάτρης του ποδηλάτου
Πάνος Σ. Αϊβαλής
Δημοσιογράφος
κάτοικος Ανατολής
 Ν. Μάκρη  

Κατοικίες με 3.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο αλλά και... βόθρους στην Ανατολική Αττική

Η νέα Αθήνα δεν έχει δίκτυο αποχέτευσης


Δημοσίευμα στην εφημ. "ΤΑ ΝΕΑ"*


«Έχουμε κάνει εκατομμυριούχους τους βοθρατζήδες. Είναι πλέον το πιο επικερδές επάγγελμα στους δήμους μας», λένε οι κάτοικοι των Μεσογείων. Σε αυτή την περιοχή, μισό εκατομμύριο πολίτες στερούνται ακόμη και σήμερα το δίκτυο αποχέτευσης!
Ταρίφα που αρχίζει από 70 ευρώ αναγκάζονται να πληρώνουν σχεδόν κάθε εβδομάδα οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής προκειμένου να εκκενώνουν τους βόθρους τους. «Χρειάστηκε να κάνουμε συμφωνία για να αδειάζει τους δύο βόθρους τέσσερις φορές τον μήνα και πληρώνουμε 450 ευρώ», λέει η Κατερίνα Παναγιώτου που ιδιοκτήτρια διαμερίσματος σε τετραώροφη πολυκατοικία στην Παλλήνη.
Προ εκπλήξεως βρίσκονται όμως και οι νέοι κάτοικοι της περιοχής. «Τους λένε για ενοίκιο 500- 600 ευρώ για ένα τριάρι και συμφωνούν. Δεν έχουν όμως υπόψη το τεράστιο ποσό των κοινοχρήστων, που περιλαμβάνουν και τον βόθρο», συνεχίζει η κ. Παναγιώτου. «Φτιάχνουν καινούργια σπίτια. Ο κόσμος όμως που αγοράζει υποφέρει γιατί είναι υποχρεωμένος να πληρώνει υπέρογκα ποσά για τον βόθρο», λέει και κάτοικος των Καλυβίων.
«Πληρώνουμε πολλά και χρειάζεται κάθε τόσο να φωνάζουμε να μας αδειάσουν τον βόθρο», επισημαίνει και η Άντα Μούντριχα που είναι κάτοικος Καλλιτεχνούπολης Ραφήνας. Παρότι είναι από τους... τυχερούς, καθώς διαθέτει μεγάλο βόθρο, αναγκάζεται κάθε περίπου δύο μήνες να δίνει 150 ευρώ για εκκένωση.

Επέκταση χωρίς υποδομές

Αυτή η κατάσταση επικρατεί στη λεγόμενη νέα Αθήνα, καθώς στα Μεσόγεια ο μόνιμος πληθυσμός διπλασιάστηκε την προηγούμενη δεκαετία και αναμένεται να τριπλασιαστεί έως το 2015. Ενδεικτικό είναι πως το διάστημα 2000- 2005 οι νέες κατασκευές στην περιοχή αυξήθηκαν κατά 125%, ενώ σύμφωνα και με το τελευταίο ρυθμιστικό σχέδιο Σουφλιά προβλέπεται η ένταξη στο σχέδιο πόλεως περίπου 250.000 στρεμμάτων κυρίως στην Ανατολική, Βορειοανατολική και Νοτιοανατολική Αττική.
Είναι χαρακτηριστικό πως από τα τέλη του 2000 έπρεπε, σύμφωνα και με κοινοτική οδηγία, οι πόλεις άνω των 15.000 κατοίκων να διαθέτουν αποχετευτικά συστήματα καθώς και δίκτυα επεξεργασίας λυμάτων. Ωστόσο, δέκα χρόνια μετά ελάχιστα βήματα έχουν γίνει και οι περισσότερες μελέτες μένουν Το κόστος εκκένωσης του βόθρου είναι δυσβάστακτο για τους κατοίκους των Μεσογείων. «Χρειάστηκε να κάνουμε συμφωνία με τον ιδιοκτήτη βυτιοφόρου για να αδειάζει τους δύο βόθρους τέσσερις φορές τον μήνα και πληρώνουμε 450 ευρώ», λέει η Κατερίνα Παναγιώτου από την Παλλήνη στα χαρτιά.
Για τον λόγο αυτό η χώρα παραπέμφθηκε το 2006 στο Ευρωδικαστήριο. «Είμαστε σε διαδικασία απολογίας», λέει για τις ευρωκαμπάνες ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής Λεωνίδας Κουρής και δεν αποκλείεται σύντομα να έρθουν τα πρόστιμα, αν δεν προχωρήσουν τα έργα.
«Η ΕΥΔΑΠ είναι ο φορέας που είχε αναλάβει την αποχέτευση, αλλά από τότε που μπήκε στο Χρηματιστήριο έχει στρέψει το ενδιαφέρον της σε επενδύσεις νερού. Φαίνεται πως είναι ο τομέας που αποφέρει περισσότερα έσοδα και κέρδη», σχολιάζει ο κ. Κουρής. «Κάποτε γίνονταν από την ΕΥΔΑΠ συσκέψεις των δήμων και της νομαρχίας. Στη συνέχεια, σταμάτησε να καλεί τη νομαρχία και οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στο πώς θα μεταφερθούν τα δημοτικά δίκτυα ύδρευσης και στην αποπληρωμή οφειλών προηγούμενων ετών. Έπαψαν οι συσκέψεις να έχουν αντικείμενο την αποχέτευση».
«Αντιδρούν κάποιοι δήμαρχοι»

Την περασμένη εβδομάδα έγινε σύσκεψη υπό τον νέο περιφερειάρχη Αττικής. «Προτίθεται και θέλει να προχωρήσει ο περιφερειάρχης, αλλά υπάρχουν προβλήματα με δημάρχους που αντιδρούν, ενώ και οι σχεδιασμοί που είχαν γίνει από την ΕΥΔΑΠ έχουν αλλάξει», λέει ο δήμαρχος Ραφήνας Ανδρέας Κεχαγιόγλου.
«Εδώ και 20 χρόνια που ασχολούμαι με την Αυτοδιοίκηση, ακούω το ίδιο παραμύθι. Κάνουμε συσκέψεις επί χρόνια και τελικά μελέτες ολοκληρωμένες πηγαίνουν στον πάτο των συρταριών για μικροκομματικές σκοπιμότητες», υπογραμμίζει και ο δήμαρχος Παλλήνης Σπύρος Κωνσταντάς. «Περπατάμε μέσα στα λύματα, υπάρχουν υπερχειλίσεις βόθρων που τρέχουν στους δρόμους της Παλλήνης. Υπεύθυνοι είμαστε όλοι μας και οι δήμοι και οι τοπικές κοινωνίες και οι υπουργοί».

«Τα λύματα κυλούν στον δρόμο»

«Πολλοί βόθροι δεν είναι στεγανοί, με αποτέλεσμα τα λύματα να μολύνουν το υπέδαφος και τη θάλασσα», λέει η κ. Άντα Μούντριχα «ΒΑΖΟΥΝ τη νύχτα μηχανάκια και πετάνε τα νερά έξω στον δρόμο ή και στους αγωγούς ομβρίων. Ακόμη και τα πηγάδια τα έχουν μετατρέψει σε βόθρους και μολύνουν όλο τον υδροφόρο ορίζοντα», καταγγέλλει η κ. Παναγιώτου.

Η ίδια εικόνα κυριαρχεί και στη Ραφήνα.
 «Βρωμάει πάρα πολύ, ειδικά στο κέντρο. Δεν προλαβαίνουν να τους αδειάσουν και αφήνουν να τρέχουν έξω τα λύματα», λέει η κ. Μούντριχα και προσθέτει: «Αλλά και όλοι οι βόθροι δεν είναι στεγανοί, με αποτέλεσμα τα λύματα να φεύγουν στο υπέδαφος και να μολύνουν ακόμη και τη θάλασσα». Τεράστιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και ο Γιώργος Κόλλιας που μένει στα Καλύβια. «Έχουμε απηυδήσει. Σε γειτονικό σπίτι όταν υπερχειλίζει ο βόθρος βάζουν σωλήνα που βγάζει τα λύματα σε ένα κομμάτι χωμάτινο, κάτω από τη βεράντα του και δίπλα στον δρόμο» λέει και τονίζει: «Τρέχουν μέχρι τον δρόμο. Μας έχει φάει η βρώμα, περπατάμε στα βρωμόνερα και φέρνουμε όλα τα μικρόβια στα σπίτια μας». Ανάλογες είναι οι αναφορές και άλλων κατοίκων των Καλυβίων: «Αφήνουν τα πλυντήρια έξω και ρίχνουν τα νερά στους δρόμους. Γεμίζει η περιοχή σαπουνάδες».
Δεν είναι τυχαίο πως σε μετρήσεις που έγιναν στην περιοχή βρέθηκαν αυξημένα νιτρικά στο υπέδαφος. «Το αποδίδουν σε αγροχημική ή αστική ρύπανση, δηλαδή στη χρήση λιπασμάτων και στους βόθρους», επισημαίνει ο κ. Κουρής. «Και εάν η περιοχή έχει γεωργικές εκμεταλλεύσεις, είναι λογικό εξαιτίας των λιπασμάτων. Αν όχι, όπως σε περιοχές του Γέρακα ή της Παλλήνης, τότε οφείλεται αποκλειστικά στη λειτουργία των βόθρων», διευκρινίζει ο νομάρχης.
Κίνδυνος για ηπατίτιδα

Οι κίνδυνοι για την υγεία των κατοίκων δεν προέρχονται μόνον από τα νιτρικά.
«Με απασχολεί πολύ το θέμα της υγείας. Είναι σίγουρο πως κινδυνεύουμε να πάθουμε ηπατίτιδα», λέει ο κ. Κόλλιας ενώ και άλλοι ισχυρίζονται πως οι παιδίατροι τούς συνιστούν εδώ και χρόνια να κάνουν για τον λόγο αυτό το εμβόλιο της ηπατίτιδας στα παιδιά.

Στροφή σε τοπικές μονάδες

Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ προώθησης έργων για δημιουργία κεντρικών μονάδων οδηγεί τους αιρετούς να παίρνουν την υπόθεση «αποχέτευση» στα χέρια τους διαμορφώνοντας τοπικά συστήματα.
«Έχουμε κατασκευάσει εδώ και χρόνια το 70% του δικτύου αποχέτευσης» λέει ο κ. Φιλίππου, που στρέφεται τώρα σε νέους δρόμους και έχει καταθέσει μελέτη προς έγκριση από την περιφέρεια για τη λειτουργία 5 κινητών μονάδων βιολογικού καθαρισμού σε κοντέινερ εντός των οποίων γίνεται η επεξεργασία.
«Επειδή η χωροθέτηση των μόνιμων Κέντρων Επεξεργασίας Λυμάτων δεν γνωρίζουμε πότε θα γίνει και αφού υπάρχει η τεχνολογία, γιατί να περιμένω;
Έχω το δίκτυο γιατί να μην κάνω τις μονάδες;» αναρωτιέται και προσθέτει:
«Με το σύστημα αυτό σε 45 ημέρες μπορεί να λειτουργεί αποχέτευση στα Καλύβια».

Στη Ραφήνα

Σε ανάλογη λύση προσανατολίζεται και ο δήμαρχος Ραφήνας. Σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα έχει προχωρήσει σε αυτόνομη μελέτη για την πόλη προκειμένου να δημιουργηθεί αποχετευτικό δίκτυο και τριτοβάθμιος βιολογικός καθαρισμός.
«Υπάρχει προέγκριση των περιβαλλοντικών όρων και είμαστε έτοιμοι για δημοπράτηση» δηλώνει ο κ. Κεχαγιόγλου. «Αφού η ΕΥΔΑΠ δεν προχωράει, δεν έχουν δικαίωμα να μας σταματάνε. Τουλάχιστον ένας δήμος να φύγει από τα πρόστιμα» υπογραμμίζει, δεδομένου ότι η Ραφήνα είναι μεταξύ των πόλεων που έχουν παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Και διευκρινίζει: «Θέλω να γίνει το έργο στην πόλη μου και δεν με νοιάζει να το κάνει ο δήμος.
Έχω στείλει έγγραφο στην ΕΥΔΑΠ “κάντε εσείς το έργο, σας παραδίδω τον χώρο και τις μελέτες” για τα οποία έχουμε πληρώσει εκατομμύρια».

*από την εφημ. "ΤΑ ΝΕΑ" 23.2.2010 - ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νικολέττα Μουτούση