~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Τοπική διαδικτυακή Εφημερίδα * με νέα για την Ανατολή Νέας Μάκρης * συντάκτης Πάνος Σ. Αϊβαλής * τηλ.: 22940 99125 - ώρες 12.00 -14.00 μ.μ. * επικοινωνία email: kepeme@gmail.com * Σελίδες επικοινωνίας των κατοίκων της περιοχής * για μια ανθρώπινη συνοικία των Ονείρων * με ελεύθερους χώρους και παιδότοπους * δεινά = [γεγονότα συνήθ. απρόσμενα, που φέρνουν στον άνθρωπο μεγάλη δυστυχία συμφορές]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ροή ειδήσεων

Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2007

ΚΑΤΟΙΚΟΙ διαμαρτύρονται ότι η ηχορύπανση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», είναι μεγάλη ακόμη και τις νυχτερινές ώρες

«Βενιζέλος»: απογειώνει τα ντεσιμπέλ
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ*
Σε 24ωρη βάση λειτουργεί το «Ελ. Βενιζέλος», παρά το γενονός ότι μεγάλα αεροδρόμια, όπως το Χίθροου και της Φρανκφούρτης, διακόπτουν τις πτήσεις τις προχωρημένες νυχτερινές ώρες ώστε να μην διαταράσσεται ο ύπνος των κατοίκων στις γύρω περιοχές.
Σοβαρές αποκλίσεις στην τήρηση των κανόνων πτήσεων διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη σε σχετικό του πόρισμα
Στην πραγματικότητα η επιβάρυνση στην περιοχή των Μεσογείων είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι περισσότεροι πιλότοι αντί να ακολουθούν πορεία πάνω από τον Ευβοϊκό έως ότου πιάσουν ύψος 6.000 ποδών, προτιμούν να... κόβουν δρόμο. Φθάνουν ώς τη Ραφήνα όπου στρίβουν αριστερά και έχοντας χαμηλό ύψος πετούν κοντά σε οικισμούς της ανατολικής πλευράς της Πεντέλης. Τις βραδινές ώρες ο ήχος των αεροσκαφών ακούγεται ώς τον Διόνυσο, ενώ επιβαρύνονται περιοχές όπως η Νέα Μάκρη, το Μάτι και ο Νέος Βουτζάς, που σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του αεροδρομίου θα έπρεπε να βρίσκονται έξω από τη ζώνη θορύβου.
Η ηχορύπανση που προκαλεί το αεροδρόμιο σε περιοχές της βορειονατολικής Αττικής κινητοποίησε τους κατοίκους της Αρτέμιδας, της Βάρης, του Κορωπίου, της Νέας Μάκρης και της Ραφήνας που την περασμένη εβδομάδα συγκρότησαν επιτροπή για να συντονίσουν τον αγώνα τους. Βασικό όπλο τους οι κοινοτικές Οδηγίες για την αντιμετώπιση του θορύβου, που ενσωμάτωσε η χώρα μας από το 2006, αλλά έως τώρα δεν έχουν καν ξεκινήσει οι μελέτες για την καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης ώστε να ακολουθήσει η λήψη μέτρων, αλλά και το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη που διαπιστώνει σοβαρές αποκλίσεις στην τήρηση των κανόνων πτήσεων που έχουν εκδοθεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) πριν από έξι χρόνια.
Το πόρισμα, που στηρίχθηκε σε στοιχεία όλων των πλευρών, του αεροδρομίου, της ΥΠΑ, των τοπικών φορέων και των δήμων, διαπιστώνει τα εξής:
* Δεν τηρούνται οι κανονισμοί πτήσεων και διαπιστώνονται παρεκκλίσεις, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων λόγω του μικρότερου χρόνου πτήσης. Υπάρχει πρόβλεψη για εναλλακτικές διαδρομές, αλλά μόνον σε περίπτωση που διαπιστωθεί κορεσμός, κάτι όμως που δεν είχε καταγραφεί ούτε κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων.
* Εμμέσως δεν θεωρείται ικανοποιητικό το σύστημα του αεροδρομίου για τη μέτρηση των θορύβων. «Ενδέχεται οι μετρήσεις, εξαιτίας της μη τήρησης των διαδικασιών, να μην αντανακλούν τα πραγματικά μεγέθη του θορύβου», σημειώνεται στο πόρισμα του Συνηγόρου.
* Τίθεται θέμα χρήσης του αεροδρομίου από αεροσκάφη που δεν γίνονται δεκτά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ολόκληρο το 24ωρο ή μόνον τις νυχτερινές ώρες, λόγω του αυξημένου θορύβου που προκαλούν.

Είναι γεγονός ότι η σύμβαση του 1995 που διέπει την κατασκευή και λειτουργία του «Ελ. Βενιζέλος» προβλέπει 24ωρη λειτουργία του αεροδρομίου και μάλιστα θεσπίζει... πρόστιμο κατά του ελληνικού δημοσίου σε περίπτωση που επιβληθούν περιορισμοί. Υπάρχει όμως δυνατότητα να τεθεί ωράριο και να περιοριστούν οι πτήσεις αεροσκαφών υψηλού θορύβου με βάση τις κοινοτικές Οδηγίες.
Η νεοσύστατη συντονιστική επιτροπή θέτει επίσης θέμα ασφάλειας των κατοικημένων περιοχών από τις πτήσεις, ενώ διαμαρτύρονται και για τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη λειτουργία του αεροδρομίου σε μια περιοχή που ώς το 2001 είχε εξαιρετικά υψηλές συνθήκες διαβίωσης. Οι κάτοικοι επικαλούνται πρόσφατες μετρήσεις του Δίκτυου ποιότητας του αέρα του αεροδρομίου σύμφωνα με τις οποίες τα αιωρούμενα σωματίδια με διάμετρο μικρότερη των 10 χιλιοστών, τα γνωστά ως ΡΜ10, μετρήθηκαν στο Κορωπί στα 64,7 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, στα Σπάτα στα 47,6 και στο Μαρκόπουλο στα 40,6, όταν το όριο που θέτει η Ε.Ε. είναι τα 40 μικρογραμμάρια. Το τελευταίο διάστημα, σε επίπεδο Ε.Ε., γίνονται μελέτες για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον των καυσαερίων που προκαλούν τα αεροσκάφη, ειδικά στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα πάντα με τη συντονιστική, παρατηρήθηκε διοχέτευση αποβλήτων σε εκτάσεις γύρω από τις εγκαταστάσεις αλλά και στη θάλασσα του Ευβοϊκού, μέσω αγωγών ομβρίων υδάτων. Οι επιπτώσεις αποδίδονται στο αεροδρόμιο, με δεδομένο ότι πριν από τη λειτουργία του η περιοχή βρισκόταν σε μια εκτεταμένη αγροτική ζώνη και ήταν κυρίως ζώνη παραθεριστικής κατοικίας.


*από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/12/2007