~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Τοπική διαδικτυακή Εφημερίδα * με νέα για την Ανατολή Νέας Μάκρης * συντάκτης Πάνος Σ. Αϊβαλής * τηλ.: 22940 99125 - ώρες 12.00 -14.00 μ.μ. * επικοινωνία email: kepeme@gmail.com * Σελίδες επικοινωνίας των κατοίκων της περιοχής * για μια ανθρώπινη συνοικία των Ονείρων * με ελεύθερους χώρους και παιδότοπους * δεινά = [γεγονότα συνήθ. απρόσμενα, που φέρνουν στον άνθρωπο μεγάλη δυστυχία συμφορές]
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ροή ειδήσεων

Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

1922, Σμύρνη: ενενήντα χρόνια μετά




ΤΟΥ ΑΛΚΗ ΡΗΓΟΥ*


«Η απόγνωση των ερειπίων της Μικρασίας είναι απερίγραπτη. Τα πάντα συντείνουν για την κάνουν πιο στυγνή. Οι νεκροί, για να μιλήσουν, έχουν ανάγκη από ζωντανό αίμα, είναι αυτό που λείπει εδώ»,γράφει ο Γιώργος Σεφέρης όταν αντικρίζει την Σμύρνη στα 1950. Μα αν λείπει εκεί, παραμένει εδώ και αναβλύζει μέσα στις μνήμες, κυρίως των απογόνων των προσφύγων, αλλά όχι μόνο, και οι οποίοι συνεχίζουν να αναπολούν, να αναστοχάζονται νοσταλγικά μα και ερευνητικά, τούτο το ορόσημο στη συλλογική μνήμη του Ελληνισμού.
Ενενήντα χρόνια μετά, το φαινόμενο τούτης της άσβεστης μνήμης είναι πράγματι εντυπωσιακό, ίσως και γιατί δεν το διαχειρίστηκε η επίσημη εθνική μας αφήγηση, που παραμένει αμήχανη απέναντι του και ως προς τις αιτίες που οδήγησαν στην καταστροφή και ως προς τις συνέπειες του αρνητικές μα και θετικές, για τον νεοελληνικό κοινωνικό σχηματισμό, και ιδίως ως προς την σχεδόν ανοικτά ρατσιστική αντιμετώπιση από τους γηγενείς τού προσφυγικού πληθυσμού, που η Καταστροφή έριξε βίαια και αμετάκλητα στην από δω πλευρά του Αιγαίου. Άλλωστε ο πρόσφυγας –ο κάθε πρόσφυγας- ποτέ και πουθενά δεν είναι ευπρόσδεκτος.
Το ίδιο αμήχανοι στάθηκαν και οι επίσημοι πνευματική Θεσμοί, Πανεπιστήμια, Ακαδημία, Ερευνητικά Κέντρα. Το μοναδικό Κέντρο Μικρασιατικών Ερευνών και η πολύτιμη συμβολή του στη μελέτη του ελληνισμού της Μικρασίας είναι δημιούργημα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, της Μέλπως και του Οκτάβιου Μερλιέ.
Αντίθετα, πολυποίκιλες είναι οι εκδηλώσεις που οργανώνουν με αντίστοιχα θέματα οι προσφυγικής καταγωγής Δήμοι και συλλογικότητες σε όλη τη χώρα. Υπενθυμίζουμε, για να μείνουμε στις πιο πρόσφατες: την ταινία της Μαρίας Ηλιού και τη μικρή έκθεση που την συνόδευε στο Μουσείο Μπενάκη, την εντυπωσιακή έκθεση στο χώρο της Παλιάς Βουλής της Ένωσης Σμυρναίων που μόλις τελείωσε, όπως και τη συνεχή πλούσια βιβλιογραφική παραγωγή της, τον προγραμματισμό μουσικής εκδήλωσης τον Σεπτέμβριο του Δήμου Νέας Σμύρνης, το συνέδριο που ετοιμάζει για τον Δεκέμβριο ο Δήμος Καισαριανής, τα Πρακτικά του 5ου Συμποσίου του Δήμου Νέας Ιωνίας που μόλις εκδόθηκαν. Όλα αυτά συγκροτούν ένα πολύπλευρο και συνεχώς διευρυνόμενο και διεθνοποιούμενο βιβλιογραφικό corpus∙ προς αυτή την κατεύθυνση θυμίζουμε τις τρείς πιο πρόσφατες σημαντικές εκδόσεις: του γάλλου H.Georgelin, Σμύρνη. Από τον κοσμοπολιτισμό έως τους εθνικισμούς, ελ. μτφρ. Κέδρος 2007, του εγγλέζου G. Milton, Χαμένος Παράδεισος. Σμύρνη 1922. Η καταστροφή της μητρόπολης του μικρασιατικού Ελληνισμού, ελ. μτφρ. Μίνωας 2008, καθώς και την ιστορικο-μυθιοστορηματική γραφή του τούρκου Κεμάλ Αναντόλ, Ο μεγάλος χωρισμός, Θεμέλιο 2007, που αφιερώνεται μάλιστα στη Διδώ Σωτηρίου.
Βέβαια οι εκδηλώσεις αυτές εμπεριέχουν τον κίνδυνο μιας μονόπλευρης και σε ένα βαθμό εξιδανικευμένης πρόσληψης των στοιχείων που συνθέτουν τις πολύπλευρες και πολυπολιτισμικές διαστάσεις του θέματος, ακόμη και εθνικιστικές εξάρσεις. Κίνδυνο ο οποίος δημιουργεί ως φυσικό επακόλουθο και την αντίστροφη τάση «ουδετεροποίησης», από μια δήθεν ορθολογική και «εκσυγχρονιστική» υπεροπτική και ειρωνική αναφορά στις εκδηλώσεις ζώσας μνήμης, καθιστώντας το θέμα ανοικτό διακύβευμα διαπάλης, αρκετές φορές και πολεμικής. Το φαινόμενο αποκτά επιπρόσθετες δυσκολίες, στα πλαίσια μιας «αναθεωρητικής» τάσης που έχει εμφανιστεί τελευταία και στη χώρα μας σε κάποιους κύκλους ιστορικών και πολιτικών επιστημόνων. Όσο και αν η ιστορικό-πολιτική ανάλυση γίνεται πάντοτε στα πλαίσια του παρόντος χρόνου και των ερωτημάτων που αυτός θέτει στον ερευνητή, δεν μπορεί το γεγονός αυτό να οδηγεί σε μια προκρούστεια λογική. Προφανώς ο κάθε μελετητής έχει ιδεολογικές, πολιτικές, κοινωνικές, πολιτισμικές αντιλήψεις, καταγωγές, άρα και διαφορετικές προσλαμβάνουσες, σε καμιά περίπτωση όμως –και σ’ αυτό το επίπεδο κρίνεται η επιστημονική εντιμότητά του– δεν του επιτρέπεται να παραγνωρίζει, να υπερτιμά ή να υποτιμά τα ιστορικά δεδομένα αυτά καθ’ αυτά.
Και η Αριστερά; Η Αριστερά, στην οποία εντάσσεται μετά το ’30, η πλειονότητα των προσφύγων; Η Αριστερά που απ’ αρχής στάθηκε ενάντια στην μικρασιατική εκστρατεία και κυρίως στην διχαστική διάκριση γηγενών και προσφύγων, τονίζοντας ότι: « Η Ελλάδα δεν διαιρείται σε ντόπιους και πρόσφυγες. Η Ελλάδα διαιρείται σε πλούσιους και φτωχούς, σε ανθρώπους που δε δουλεύουν και ζουν και σε ανθρώπους που δουλεύουν και δεν μπορούν να ζήσουν... Ο καθένας πρέπει να διαλέξει μεταξύ του πλούσιου πρόσφυγα που συνδυάζεται με τον πλούσιο ντόπιο και του φτωχού πρόσφυγα που σύντροφό του θα έχει το φτωχό ντόπιο εργάτη». Γιατί ας μη το λησμονούμε υπήρχαν και πλούσιοι πρόσφυγες. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα ο Μποδοσάκης.
Η Αριστερά λοιπόν, στον ηγετικό πυρήνα της οποίας πλειοψηφούν οι πρόσφυγες μετά το ’30, επιχειρεί να ψαύσει το όλο πρόβλημα υπερβαίνοντας προσωποκεντρικές, διχαστικές και εθνικιστικές ερμηνείες, έστω και αν υποτάσσει, σε μεγάλο βαθμό μονοδιάστατα, το θέμα στην ιμπεριαλιστική του διάσταση και σε μια εξαρτησιακή λογική, κάτω από την ιστορική επίδραση του Νίκου Ψυρούκη. Ιδιαίτερα στην ευφορία των αρχών του ’60, στα σαραντάχρονα της Καταστροφής, με το αφιέρωμα της Επιθεώρησης Τέχνης και τα αντίστοιχα της Αυγής του Οκτωβρίου του ‘62 –μέσα προφανώς στο πνεύμα και τα όρια της κυρίαρχης μαρξιστικής μεθοδολογίας της εποχής– επιχειρεί να αναδείξει την πολιτισμική και πολιτική διάσταση του όλου προβλήματος. Αυτή την πορεία ακολουθεί και στα χρόνια της μεταπολίτευσης, τουλάχιστον η ανανεωτική της πτέρυγα, υπερβαίνοντας τις μονοδιάστατες και δικές της παλιότερες ερμηνείες. Επιχειρεί να χαράξει μια αφήγηση απαλλαγμένη από εθνικιστικά κηρύγματα, α-ιστορικούς εκ των υστέρων χαρακτηρισμούς, εξαρτησιακές αναλύσεις, τονίζοντας και τον βαθμό ευθύνης της κρατικής μεγαλοϊδεατικής πολιτικής, χωρίς όμως σε καμιά περίπτωση να υποτιμά τα γεγονότα αυτά καθ’ αυτά ή να αποσιωπά τα δικά μας εγκλήματα στο μικρασιατικό μέτωπο. Η αρθρογραφία και από τις στήλες αυτής της εφημερίδας είναι πλούσια και συνεχής, με επιχειρήματα, αμφισβητήσεις, νέα ερωτήματα και ερευνητικές προσεγγίσεις, αναδεικνύοντας έναν πλούσιο και ζωντανό διάλογο. Ένα διάλογο που σέβεται το ιστορικό ορόσημο του 1922 αλλά και τους απογόνους των προσφύγων, που συνετέλεσαν και συντελούν ποικιλόμορφα και δημιουργικά στην πορεία του κοινωνικού μας σχηματισμού, ακόμη και σήμερα, ως διακεκριμένη κοινωνική κατηγορία με ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά και κυρίως ένα θετικό τρόπο πρόσληψης της ζωής. Ως κοινωνική κατηγορία που επιμένει να βιώνει την μνήμη όχι απλά φολκλορικά αλλά ενεργά, καθιστώντας την ζώσα μνήμη. Μια που χωρίς μνήμη, χωρίς κατανόηση του χθες, είναι αδύνατο να χαράξουμε ένα όραμα για το αύριο.

Η Κατάρρευση
Δεκαπενταύγουστος 1922
Το ελληνικό στρατιωτικό μέτωπο στη Μικρά Ασία διασπάται από τα στρατεύματα του Κεμάλ Αττατούρκ. Η κατάρρευση ενός κουρασμένου και διαβρωμένου από την προπαγάνδα του «οίκαδε» στρατού επέρχεται ραγδαία. Σε λιγότερο από είκοσι μέρες, ούτε ένα ελληνικό στρατιωτικό τμήμα της πάλαι ποτέ ένδοξης στρατιάς δεν απομένει στη γη της Ιωνίας.
Ο αρχιστράτηγος Χατζηανέστης ανακαλείται. Ο Ύπατος Αρμοστής –ο έλληνας δηλαδή Υπουργός της Ιωνίας- Αριστείδης Στεργιάδης, αφού μετέφερε στο αγγλικό αντιτορπιλικό Iron Duke και την τελευταία καρέκλα του σπιτιού του, αναχωρεί υπό την προστασία βρετανικού αγήματος, που άνοιξε βίαια δρόμο ανάμεσα στο έξαλλο πλήθος των Σμυρνιών που τον καταριότανε, για την Ρουμανία κι από κει για τη Νίκαια της Νότιας Γαλλίας, όπου έζησε -σύμφωνα με την μαρτυρία του Πυρομάγλου- μισθοδοτούμενος από την Ιντέλλιντζενς Σέρβις μέχρι τον θάνατό του στην περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ο μοιραίος αυτός άνθρωπος, που επιλέχθηκε προσωπικά από τον Ελευθέριο Βενιζέλο αλλά έμεινε στο πόστο του και μετά τις εκλογές του Νοεμβρίου 1920 –μόνος αυτός απ’ όλο τον βενιζελικό κόσμο– εμπόδισε συνειδητά κάθε προσπάθεια των Ελλήνων της Μικρασίας να οργανωθούν οι ίδιοι αμυντικά. Τους απέκρυψε μέχρι τέλους την αλήθεια. Αρνήθηκε να τους δώσει όπλα. Κι ακόμη περισσότερο, έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να μη φύγουν έγκαιρα από την Σμύρνη, λέγοντας, με τον κυνισμό που τον διέκρινε –σύμφωνα με την καταγραφή του Δαφνή που ουδέποτε διαψεύστηκε-, στον νεαρό Γεώργιο Παπανδρέου: «Καλύτερα να μείνουν εδώ να τους σφάξη ο Κεμάλ, γιατί αν πάνε στην Αθήνα, θα ανατρέψουν τα πάντα».


Η Σμύρνη στις φλόγες
Ο τουρκικός στρατός, υπό τον Νουρεντίν Μπέη, εισέρχεται στη Σμύρνη. Ο επίσκοπός της Χρυσόστομος –η μόνη Αρχή που έχει απομείνει στην πόλη– σέρνεται στο Διοικητήριο και παραδίνεται από τον ίδιο τον Νουρεντίν στον τουρκικό όχλο που τον λυντσάρει. Σκηνές φρίκης ακολουθούν.
Οι μαρτυρίες των ξένων είναι συγκλονιστικές. Λεηλασίες, σφαγές βιασμοί και κάθε είδους φρικαλεότητες σε βάρος Ελλήνων και Αρμενίων βυθίζουν τα πάντα στο αίμα. Η Σμύρνη τυλίγεται στις φλόγες. Το λιμάνι γεμίζει πτώματα κι απελπισμένους ανθρώπους, που με κάθε μέσο προσπαθούν να φτάσουν στα αγγλογαλλικά και αμερικανικά πολεμικά για να σωθούν. Οι διαταγές των συμμαχικών κυβερνήσεων προς τους κυβερνήτες των πλοίων τους ρητές: καμία ενέργεια που θα ενοχλούσε τους Τούρκους, τις τραγικές αυτές ώρες. «Αυστηρά ουδετερότης». Κι όμως, θα αρκούσε «μια οβίδα στο βρόντο πάνω από την τουρκική συνοικία -γράφει ο τότε πρόξενος των Ηνωμένων Πολιτειών Τζωρτζ Χόρτον-, για να συγκρατηθεί η θηριωδία των Τούρκων». Μα τα συμφέροντα είχαν στομώσει τις μπούκες των κανονιών του πανίσχυρου συμμαχικού στόλου.
Ευτυχώς για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, τα επίσημα συμφέροντα αντιστάθμισε το θάρρος και η μεγαλοψυχία των ατόμων. Αρκετοί σύμμαχοι ναύτες και στρατιώτες, με τις πράξεις τους έκαναν τους διοικητές τους να ντρέπονται. Ο αμερικανός Πρόξενος εσκεμμένα παραβίασε τις διαταγές της Κυβέρνησής του -που μοναδικό κίνητρο είχαν το εμπόριο με τη νέα κεμαλική Τουρκία– για να βοηθήσει τον χριστιανικό πληθυσμό. Ο αξιωματούχος της ΧΑΝ Ειζά Τζέννινγκς ουσιαστικά διοίκησε όλο τον ελληνικό εμπορικό στόλο του Αιγαίου, στη μεγάλη σωστική επιχείρηση των αμάχων, μολονότι όπως έλεγε: «το μόνο που ήξερα από καράβια, ήταν ότι σ’ αυτά πάθαινα ναυτία»! Παρ’ όλες όμως τις εθελοντικές τούτες προσπάθειες περισσότεροι ήταν οι χιλιάδες που χάθηκαν παρά που σώθηκαν.
Απολογισμός 700 χιλιάδες νεκροί. Ενάμισι εκατομμύριο πρόσφυγες. Κι αμέτρητες οι χιλιάδες που παίρνουν τον δρόμο της ομηρίας προς το εσωτερικό της Ανατολίας. Μόνο από την περιοχή της Σμύρνης υπολογίζονται σε εκατόν πενήντα χιλιάδες οι άντρες 18 ως 45 χρονών που χάθηκαν σ’ αυτές τις μακρές, σιωπηλές μαρτυρικές πορείες χωρίς γυρισμό.


Το τέλος

Μέσα στα αποκαΐδια, ο Κεμάλ Αττατούρκ μπαίνει θριαμβικά στην «Γκιαούρ Ισμίρ». Ο τουρκικός πληθυσμός τον αποθεώνει.
«Στα μέρη που τραγουδήθηκαν για πρώτη φορά τα ομηρικά έπη, εκεί που πρωτογράφτηκε ελληνικά το Ευαγγέλιο, εκεί που οι σοφιστές με την παλιά καλλιέπεια ανάθρεψαν τους πατέρες της εκκλησίας, εκεί που ανάβλυσε το μεσαιωνικό έπος του Ακρίτα κι απ’ όπου ορμούσαν ακατάβλητα οι λόγιοι του 17ου και 18ου αιώνα για να ξαναφτιάξουν το γένος, εκεί ούτε ένας Έλληνας πια δεν αναπνέει. Η πόλη των Αμαζόνων και του Τάνταλου σβήνει από τους χάρτες του κόσμου»
Η πολυπολιτισμική της προσωπικότητα ποδοπατιέται. Το Κιάι, το Παραλλέλι, η Μπελαβίστα, οι Βερχανέδες, το Μπουλβάρ Αλιότι, οι Μεγάλες Ταβέρνες, ο Κουλές, τα Τράσα, η Αγιά Φωτεινή, η Αγία Κατερίνα, τα βαποράκια του Κορδελιού, το Τράμ της προκυμαίας που το ‘σερναν άλογα, τα μονά–ζυγά φυστίκια, τα πολιτάκια με τα σαντούρια, η Όπερα, οι κομψές πεταχτές κυρίες, ο φραγκομαχαλάς, οι μπάνκες, τα κονσολάτα, η μικρή φραγκολεβαντίνα Κλότα που αγάπησε στην εφηβεία του ο πατέρας μου, του Χατζηφράγκου, τα Εγγλέζικα, τα Μαλτέζικα, τα Αρμένικα, τα Σπιτάλια, ο Άγιος Κωνσταντίνος, ο Άγιος Νικόλαος, ο Άγιος Τρύφων, ο φούρνος της προγιαγιάς μου, η Λέσχη των κυνηγών, το Tennis Club, ολόκληρη η κάτω πόλη χάνεται στις φλόγες.
Το όνομά της πεθαίνει και στη θέση του ξεφυτρώνει το άσημο Ισμίρ. Βέβαια, επειδή η οικονομία αντέχει πιότερο απ’ όλα τούτα, το όνομά της εξακολουθεί να επιζεί στο Διεθνές Εμπόριο, χάρις στα «Smyrnafigs”, αυτή την εκλεκτότερη ποικιλία ξερών σύκων του αγγλοσαξωνικού κόσμου...


Η έσχατη ελληνική κραυγή στην Ανατολή

Την ίδια ώρα, λίγο πιο έξω από τη Σμύρνη, κατά τα δυτικά, στον Τσεσμέ, τα υπολείμματα της νικημένης Ελληνικής Στρατιάς, μέσα σε μία και μόνη νύκτα, επιβιβάζονται στα καράβια. Ούτε μια κάσα υλικού, ούτε μια σφαίρα δεν απομένει στη στεριά, εκτός από τα μη απαραίτητα πια υποζύγια. Η διαταγή αμείλικτη, να εξοντωθούν για να μην πέσουν στα χέρια του Τουρκικού Στρατού.
Τα αθώα μουλάρια παρατάσσονται μπροστά στις μπούκες των πολυβόλων, μα πολλοί αξιωματικοί παρακούνε τη σκληρή διαταγή. Κι έτσι, όσα σώθηκαν, λαβωμένα, φοβισμένα, πάνε και στήνονται γύρω από τα λιγοστά πηγάδια, ακίνητα παθητικά και άβουλα, προσμένοντας κάποιον να νοιαστεί να σβήσει τη δίψα τους. Εικόνα τραγική, που έκανε τον νεαρό τότε αμερικανό πολεμικό ανταποκριτή Έρνεστ Χεμινγουαίη να γράψει μερικές υπέροχες σελίδες, θρηνώντας τούτα τα αθώα θύματα ενός ακόμη άδικου πολέμου.
Και η βαριά μέρα τελειώνει. Το σκοτάδι πέφτει αργά. Σιγή απλώνεται στην έρημη παραλία του Τσεμέ, με τους διπλομανταλωμένους στα σπίτια τους Τούρκους. Σιγή βασιλεύει και στα καράβια. Παράξενη, κατανυκτική. Σαν ένα σιδερένιο χέρι να έκλεισε με βία τριάντα χιλιάδες στόματα. Όλοι αμίλητοι, κρατώντας λες την ανάσα τους, κοιτούν τη μαύρη ακτή. Όλα τέλειωσαν. Αυτοί είναι οι τελευταίοι της καταστροφής. Έτοιμοι να αφήσουν πίσω τους τη νεκρή πια Ιωνία.
Και ξαφνικά, μέσα σ’ αυτή την απόλυτη σιωπή της νύκτας, από το επίτακτο «Κύκνος» όπου βρίσκεται ο νέος αρχιστράτηγος Πολυμενάκος με το επιτελείο του, μια σάλπιγγα αντηχεί, τραγικά συγκλονιστική, ανατριχιαστική στο συμβολισμό της, αδυσώπητη στη μελωδία της. Δεν σημαίνει ούτε παιάνα, ούτε έφοδο∙ σημαίνει, αλίμονο, τη «Θοδώρα», που στην στρατιωτική γλώσσα μεταφράζεται σε «αποχώρηση»!
Αυτό το σάλπισμα κλείνει μια ολόκληρη εποχή χιλιετηρίδων. Ήταν το πένθιμο αντίο στην πάλαι ποτέ ελληνική Ιωνία. Η έσχατη κραυγή στην Ανατολή. Το οριστικό τέλος ογδόντα σχεδόν χρόνων Μεγαλοϊδεατισμού!

__________________________________
* Από το βιβλίο του Άλκη Ρήγου: Τα Κρίσιμα Χρόνια 1922- 1935, τομ. πρώτος, Παπαζήσης Αθήνα 1995, γραμμένο για τις ανάγκες και τις δεσμεύσεις του ομώνυμου ντοκιμαντέρ.

** από την εφημερίδα Η ΑΥΓΗ  25/8/12
http://avgi-anagnoseis.blogspot.gr/2012/08/1922.html

Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

Έναρξη της Σχολικής Εκστρατείας της UNICEF με μεγάλο Bazaar στο ΜΕΤΡΟ Συντάγματος


Δελτίο Τύπου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ UNICEF - Ανδρ. Δημητρίου 8 & Τζ. Κέννεντυ 37, 161 21 Καισαριανή
Τηλεφωνικό Κέντρο: 210 72 55 555, Φαξ: 210 72 52 555210 72 35 555
Αθήνα, 30 Αυγούστου 2012

Έναρξη της Σχολικής Εκστρατείας της UNICEF με μεγάλο Bazaar στο ΜΕΤΡΟ Συντάγματος

Με στόχο να στείλει στο σχολείο όσο το δυνατό περισσότερα παιδιά, η UNICEF ξεκινά τη Σχολική της Εκστρατεία για το 2012.
Με μια πλήρη σειρά σχολικών ειδών, η εκκίνηση της εκστρατείας θα γίνει με το μεγάλο Bazaar της UNICEF στο ΜΕΤΡΟ Συντάγματος. Οι μικροί φίλοι της UNICEF και οι γονείς τους, θα βρουν στο Bazaar σχολικά σακίδια, τσάντες ταχυδρόμου και φροντιστηρίου, τετράδια, κασετίνες, μολύβια, γόμες, χάρακες και ότι άλλο χρειάζεται ένα παιδί για να ξεκινήσει στο σχολείο, όλα σε εξαιρετικά σχέδια και χρώματα.
Το Bazaar θα διαρκέσει από Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου έως και Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου, από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ.
Στον ίδιο χώρο θα παρουσιασθεί έκθεση φωτογραφίας με θέμα «Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά» καθώς και ντοκουμέντα από τις παρεμβάσεις της UNICEF για τα παιδιά που πλήττονται από την κρίση στη Συρία.
Όλα τα είδη της UNICEF καθώς και παραγγελίες, μπορούν οι ενδιαφερόμενοι εκτός του Bazzar να προμηθευτούν και στο ηλεκτρονικό κατάστημα της UNICEF στο www.unicef.gr
στα καταστήματα UNICEF:
ΑΘΗΝΑ: Ξενίας 3, Πλ. Μαβίλη
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: Ι. Δέλλιου 2, Πλ. Σιντριβανίου
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ: Μιχελιδάκη 19
ΧΑΝΙΑ: Μπονιαλή 25

καθώς και στα περίπτερα UNICEF:
ΑΘΗΝΑ, Κέντρο Κοραή & Σταδίου
ΚΑΛΛΙΘΕΑ: Πλ. Δαβάκη (Θησέως & Δαβάκη)
ΜΑΡΟΥΣΙ: Πλ. Εθνικής Αντιστάσεως (κάτω από ηλεκ. σταθμό προς την Βασ. Όλγας)
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Πλ. Κοραή & Ηρώων Πολυτεχνείου
ΓΛΥΦΑΔΑ: Γρηγορίου Λαμπράκη & Αγγέλου Μεταξά
και στο GOLDEN HALL: Λεωφόρος Κηφισίας 37Α, Μαρούσι.



Η UNICEF είναι για περισσότερο από 65 χρόνια η κορυφαία οργάνωση στον κόσμο που φροντίζει για την υγεία, την εκπαίδευση, τη διατροφή και την προστασία εκατομμυρίων παιδιών σε όλο τον κόσμο. Το έργο της στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο σε εθελοντικές προσφορές.

Τετάρτη 22 Αυγούστου 2012

Έκκληση των ανθρώπων των Γραμμάτων & Τεχνών για την απρόσκοπτη λειτουργία του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα


THE PETITION

ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΠΙΣΩ!
Έκκληση των ανθρώπων των Γραμμάτων & Τεχνών
για την απρόσκοπτη λειτουργία του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα

14608728280791.jpg?r=0.8658315614554277
Με αφορμή την πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παλλήνης-Γέρακα να καταργήσει την από νόμο ισχύουσα σχολική μεταφορά των μαθητών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα, η οποία αναγκάζει παιδιά 12-17 ετών να χρησιμοποιούν μιαν ατέλειωτη αλυσίδα αστικών συγκοινωνιών για να μεταβαίνουν στο σχολείο τους και τα οδηγεί σε μια καθημερινή περιπέτεια, που εκτός από την τεράστια απώλεια χρόνου (2-4 ώρες) ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα και την ψυχική ισορροπία τους και η οποία, αντικειμενικά, οδηγεί στη συρρίκνωση του σχολείου, δηλώνουμε ότι:

1. Η απόφαση αυτή αντιτίθεται στο γράμμα, αλλά και στο πνεύμα βασικών δικαιωμάτων των παιδιών, όπως το Συνταγματικό Δικαίωμά τους να λαμβάνουν ανεμπόδιστα το αγαθό της εκπαίδευσης που όχι απλά έχουν επιλέξει αλλά και στο οποίο έχουν διακριθεί.
2. Η καλλιτεχνική παιδεία δεν είναι προνόμιο πολυτελείας, αλλά αδήριτη ανάγκη, ελπίδα και φως για κάθε κοινωνία.
3. Ο θεσμός της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης είναι μια σημαντική επένδυση για το μέλλον μιας χώρας, ειδικότερα σε συνθήκες κρίσης, καθώς συμβάλλει με καταλυτικό τρόπο στη διαμόρφωση καταρτισμένων ανθρώπων μα πάνω απ΄ όλα ανθρώπων με ανησυχία, δημιουργικότητα, πάθος, νόημα, προοπτική.
4. Ο θεσμός των Καλλιτεχνικών Σχολείων είναι απαραίτητο όχι απλά να συνεχίσει να υπάρχει αλλά και να ενισχυθεί, καθώς αντιλαμβανόμαστε το δημιουργικό ρόλο της καλλιτεχνικής παιδείας στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών, έχοντας παράλληλα βιώσει την άσχημη εμπειρία της απουσίας της στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εδώ και δεκαετίες.
5. Καθήκον της Πολιτείας, των αρμόδιων Υπουργείων και της Κυβέρνησης, είναι να επεξεργαστεί μια οριστική λύση στο πρόβλημα αυτό άμεσα και χωρίς καθυστέρηση, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει το σχολείο απρόσκοπτα όχι μόνο τον ερχόμενο Σεπτέμβρη αλλά σε βάθος χρόνου.

Αρνούμενοι τη συρρίκνωση του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα γιατί αισθανόμαστε βαθιά την αξία και τον κοινωνικό ρόλο του, καλούμε κάθε αρμόδιο να σκύψει με συναίσθηση ευθύνης και ευαισθησία απέναντι στη λειτουργία του Σχολείου, δίνοντας οριστικές λύσεις στα προβλήματα σήμερα!
  
ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑ 
Λειτουργεί στο Γέρακα του Δήμου Παλλήνης Αττικής από το Σεπτέμβριο του 2004. Είναι το πρώτο σχολείο αυτού του τύπου που ιδρύθηκε στην Ελλάδα και έχει σκοπό τον εμπλουτισμό και τη διεύρυνση της παρεχόμενης γενικής παιδείας μέσα από την καλλιέργεια των δεξιοτήτων των μαθητών για τις τέχνες και την ενθάρρυνση και στήριξη του ενδιαφέροντός τους για αυτές. Στο σχολείο λειτουργούν 3 καλλιτεχνικές κατευθύνσεις: Εικαστικών Τεχνών, Θεάτρου, Κινηματογράφου, και Χορού. Κάθε χρόνο, η εισαγωγή μαθητών στην Α' Γυμνασίου γίνονται κατόπιν εξετάσεων. Το καθημερινό ωράριο μαθημάτων περιλαμβάνει 9 και 8 διδακτικές ώρες (08:30-15:30). 
Η μεταφορά των μαθητών με λεωφορεία γίνεται δωρεάν από το Κράτος (Ιδρυτικό ΦΕΚ 1497/2003). Σήμερα στη χώρα μας λειτουργούν ακόμα δυο Καλλιτεχνικά Σχολεία, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στο Ηράκλειο Κρήτης. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το site του σχολείου: http://gym-kall-gerak.att.sch.gr.



SIGN PETITION

Fields marked with * are required




Display options

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Περιδιάβαση από την Νέα Μάκρη στο Σχινιά



  

Πλούσιες σε εικόνες και επιλογές για μπάνιο, φαγητό και διασκέδαση είναι οι ανατολικές ακτές της Αττικής. Η τεράστια ακτογραμμή από τη Νέα Μάκρη μέχρι τον Μύτικα του Σχινιά, είναι γεμάτη παραλίες που ποικίλλουν σε οργάνωση και υπηρεσίες.

Η τεράστια παραλία του Σχινιά με το πανέμορφο πευκοδάσος πίσω της.
Η τεράστια παραλία του Σχινιά με το πανέμορφο πευκοδάσος πίσω της.
Η σύγχρονη ιστορία της Νέας Μάκρης δεν διαφέρει από αυτήν των υπόλοιπων οικισμών της ανατολικής ακτής. Στην περιοχή εγκαταστάθηκαν οικογένειες προσφύγων από τις πόλεις Μάκρη και Λιβίσι της Μικράς Ασίας, μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Το 1924 ιδρύθηκε ο οικισμός, οι κάτοικοι του οποίου ασχολήθηκαν με τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Τη δεκαετία του ‘80 η Νέα Μάκρη (μαζί με το Ζούμπερι και το Μάτι) γνώρισε μια απερίγραπτη οικιστική και τουριστική ανάπτυξη και μετατράπηκε σε σημαντικό προάστιο της Αθήνας και σε ένα από τα μεγαλύτερα παραθεριστικά κέντρα της.
Σήμερα έχει περίπου 14.000 μόνιμους κατοίκους, που το καλοκαίρι πολλαπλασιάζονται σε 60.000. Τους καλοκαιρινούς μήνες και ειδικότερα τα Σαββατοκύριακα δημιουργείται το αδιαχώρητο - τόσο στη Νέα Μάκρη όσο και στους υπόλοιπους οικισμούς.
Το μικρό λιμανάκι είναι η αφετηρία για μια βόλτα στην παραλία Μπρεξίζα και στον ομώνυμο αρχαιολογικό χώρο. Οι νεότεροι επιλέγουν τις πιο κοσμοπολίτικες και οργανωμένες παραλίες στο Ζούμπερι και τον Σχινιά.
ΑΜΜΟΣ, ΡΗΧΑ ΝΕΡΑ, ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΚΑΙ... ΦΡΕΝΤΟ!
Νέα Μάκρη - Σχινιάς: Μια ανάσα από την Αθήνα βουτιές, σπορ και διασκέδαση
ΜΑΤΙ: Μια ήσυχη και αμμώδης παραλία στο νοτιότερο τμήμα της Νέας Μάκρης και μπροστά στον ομώνυμο οικισμό, στο οποίο πολλοί παραθερίζουν εδώ και χρόνια. Εχει καθαρά νερά και είναι ιδανική για οικογένειες, ηλικιωμένους και όσους δεν ξέρουν καλό κολύμπι. Τις καθημερινές επικρατεί σχετική ηρεμία, όμως τα Σαββατοκύριακα κατακλύζεται από κόσμο. Η παραλία δεν είναι οργανωμένη και το μικρό πάρκινγκ γεμίζει σχετικά γρήγορα.
ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ: Πήρε το όνομά της από το ξωκλήσι του Αγίου Ανδρέα και έχει ταυτιστεί με τις κατασκηνώσεις που βρίσκονται γύρω της. Είναι μικρή, αμμώδης, με ρηχά νερά και αρκετά προφυλαγμένη από τους καιρούς. Στα βαθιά έχει πέτρες και βράχια. Αν και δεν είναι οργανωμένη, ένα τμήμα της έχει σταθερές ομπρέλες (που διατίθενται ελεύθερα). Γύρω της υπάρχουν ταβέρνες και club. Διαθέτει ασφαλτοστρωμένο και άνετο πάρκινγκ.

Η παραλία Μπρεξίζα είναι η αγαπημένη των ντόπιων και βραβευμένη με Γαλάζια Σημαία.
Η παραλία Μπρεξίζα είναι η αγαπημένη των ντόπιων και βραβευμένη με Γαλάζια Σημαία.
ΖΟΥΜΠΕΡΙ: Μπροστά στον οικισμό απλώνονται τρεις όμορφοι κόλποι, ο καθένας με τον δικό του «χαρακτήρα». Ο βορειότερος βρίσκεται δίπλα στις εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων της Αεροπορίας και έχει άμμο, ξαπλώστρες, ομπρέλες, καντίνα και το «Divers Club Cafe» που εκμεταλλεύεται την παραλία. Στο κέντρο βρίσκεται η παραλία «La Costa», με το διάσημο beach bar και πλήρως οργανωμένη. Οι ξαπλώστρες και οι ομπρέλες είναι διασκορπισμένες σε όλη την έκταση της βοτσαλωτής παραλίας, καθώς και σε έναν χώρο με γκαζόν. Τις καθημερινές διατίθενται χωρίς χρέωση. Οι υπάλληλοι του beach bar θα σας σερβίρουν καφέδες, αναψυκτικά, μπίρες, κοκτέιλ και κρύα πιάτα. Ακόμη μία παραλία βρίσκεται βορειότερα και την προτιμούν οι ντόπιοι. Εχει βότσαλο, άμμο, ομπρέλες και τις χαρακτηριστικές βραχώδεις πλάκες στην άκρη της.
ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ - ΜΠΡΕΞΙΖΑ: Η τεράστια παραλία της Νέας Μάκρης ξεκινάει από το κέντρο του οικισμού (πλάι από το λιμάνι), εκτείνεται προς βορρά και στο τέλος της, εκεί που βρίσκεται το εκκλησάκι της Αγίας Κυριακής, ονομάζεται Μπρεξίζα. Στην άκρη της υπάρχει ο ομώνυμος αρχαιολογικός χώρος.
Η παραλία της Μπρεξίζας βραβεύεται τα τελευταία χρόνια με Γαλάζια Σημαία. Την παραλία της Νέας Μάκρης (αλλά και της Μπρεξίζας) διατρέχει ένας μεγάλος πεζόδρομος, όπου αξίζει να περπατήσετε ή να κάνετε ποδήλατο. Είναι οργανωμένη με ντους, ναυαγοσώστες και γύρω της υπάρχουν ταβέρνες, καφετέριες και διάφορα καταστήματα.
Η παραλία της Μπρεξίζας δεν έχει ιδιαίτερη οργάνωση, αλλά ο δήμος την έχει φροντίσει φυτεύοντας γκαζόν και φοίνικες.
ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ: Η συνέχεια της Μπρεξίζας είναι η παραλία του Μαραθώνα και για να φτάσετε θα περάσετε από τον Τύμβο της μάχης. Πήρε το όνομά της από τον ομώνυμο ναό που βρίσκεται στο κέντρο του οικισμού. Μικρή και ήσυχη, την προτιμούν οι ντόπιοι. Δεν διαθέτει οργάνωση, όμως γύρω της υπάρχουν ταβέρνες και καταστήματα.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟΜια έκταση 40 στρεμμάτων, στην περιοχή της πρώην Αμερικάνικης βάσης, παραχωρήθηκε στον Δήμο Νέας Μάκρης, με σκοπό να κατασκευαστεί το Πολιτιστικό και Αθλητικό Κέντρο της πόλης. Ετσι δημιουργήθηκε ένα σύγχρονο συγκρότημα που περιλαμβάνει θερμαινόμενη πισίνα ολυμπιακών διαστάσεων, κλειστό γήπεδο μπάσκετ και γυμναστήριο, γήπεδα 5Χ5, 7Χ7, μπάσκετ, τένις, κλειστό κινηματογράφο και ανοικτό αμφιθέατρο 1.000 θέσεων. Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στον χώρο του αμφιθεάτρου διοργανώνεται το «Πολιτιστικό Καλοκαίρι», με παραστάσεις, συναυλίες και παιδικό θέατρο όπου συμμετέχουν γνωστοί καλλιτέχνες.

ΚΟΛΥΜΠΙ ΜΕ ΘΕΑ ΣΤΟ ΠΕΥΚΟΔΑΣΟΣΗ εκτεταμένη και αμμώδης παραλία του Σχινιά απλώνεται σε μήκος πολλών χιλιομέτρων και είναι μία από τις ομορφότερες της Αττικής. Στο νότιο τμήμα της βρίσκονται συγκεντρωμένα όλα τα beach bar και το καθένα έχει δώσει το όνομά του στο κομμάτι της αμμουδιάς που καταλαμβάνει. Ετσι υπάρχει η παραλία «Καράβι», «Mara Punta», «Γαλάζια Ακτή», «Fishka» κ.ά. Καθένα από τα καταστήματα έχει οργανώσει το κομμάτι παραλίας που του αναλογεί, με ομπρέλες, ξαπλώστρες και άλλες ευκολίες, ενώ κάποιοι έχουν στήσει γήπεδα beach volley. Η γνωστότερη από όλες είναι η παραλία «Καράβι», που βραβεύεται εδώ και πολλά χρόνια με Γαλάζια Σημαία και συγκεντρώνει τον περισσότερο κόσμο. Το βόρειο τμήμα της παραλίας είναι και το πιο ήσυχο, αφού απουσιάζουν οι υποδομές (εκτός από κάποιες ταβέρνες) και έχει και το περίφημο πευκοδάσος.

__________________________

Κυριακή 5 Αυγούστου 2012

Η παράσταση “Παπουτσωμένος Γάτος” στη Νέα Μάκρη


Ο θεατρικός οργανισμός “Ηλιαχτίδα”, στο πλαίσιο της φετινής περιοδείας του, παρουσιάζει στη Νέα Μάκρη, την κωμωδία “Παπουτσωμένος Γάτος”, σε σκηνοθεσία Άλκη Ζερβού.
Μια ξεκαρδιστική θεατρική περιπέτεια, βασισμένη στο πασίγνωστο παραμύθι, με αξιόλογους ηθοποιούς, πρωτότυπη μουσική, σπιρτόζικα χορευτικά, φανταστικά κοστούμια, πλούσια σκηνικά και εντυπωσιακά εφέ. Μια παράσταση που θα διασκεδάσει – μέσα από υπέροχα μηνύματα – μικρούς και μεγάλους…»
Μια φορά κι έναν καιρό λοιπόν… ήταν ένας μυλωνάς που είχε τρεις γιούς. Στο μεγαλύτερο άφησε κληρονομιά το μύλο του, στο δεύτερο το γάιδαρό του και στον τρίτο, τον μικρότερο, έναν γάτο… Πώς θα ζήσει ο τελευταίος μ’ ένα ζώο, που δεν φαίνεται να μπορεί να του προσφέρει τίποτα… η συνεχεία στο θέατρο.
Την Κυριακή 5 Αυγούστου 2012 στο Αμφιθέατρο Πολιτιστικού και Αθλητικού Πάρκου Νέα Μάκρη), όπου θα δοθεί  η παράσταση στις 9.00 μ.μ.
Για κρατήσεις θέσεων, τηλέφωνο: 6944577683

«Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ!...»

μουσικοθεατρικό έργο του Πέτρου Ζούλια

ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 

 Η Θεατρική Διαδρομή παρουσιάζει για την καλοκαιρινή περίοδο 2012 σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ της Ελλάδας το μουσικοθεατρικό έργο του Πέτρου Ζούλια «Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ!....», σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, με πρωταγωνιστές τους  Παύλο Χαϊκάλη, Ρένια Λουϊζίδου, Δημήτρη Μαυρόπουλο, Τζόυς Ευείδη, Πάνο Σταθακόπουλο και Έρση Μαλικένζου, που ενσαρκώνουν τους κεντρικούς χαρακτήρες.
I ellada pote den pethainei 001.jpg  
«Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ!....» είναι ένα σπονδυλωτό έργο που παρουσιάζει, με μετεπιθεωρησιακό τρόπο την ιστορία της νεότερης Ελλάδας και της Κύπρου από την ίδρυση του ελληνικού κράτους ως τις μέρες μας, μέσα σε δύο ώρες. Το παρασκήνιο της ελληνικής ιστορίας, έτσι όπως διαδραματίζεται στα παρασκήνια μιας παράστασης, είναι ο βασικός άξονας του έργου.
Στο έργο πρωταγωνιστούν οι κομπάρσοι ηθοποιοί που παίζουν τον ελληνικό λαό. Έτσι, κατά τη διάρκεια του έργου, ποτέ δε βλέπουμε τους αληθινούς πρωταγωνιστές της ιστορίας. Αντίθετα, παρακολουθούμε όλους αυτούς τους καθημερινούς ανθρώπους που πίστεψαν, πολέμησαν, διχάστηκαν, ταυτίστηκαν, έζησαν και πέθαναν για τους μεγάλους Έλληνες αρχηγούς, τα οράματα και την πολύπαθη πατρίδα.
I ellada pote den pethainei 002.jpgΤο γέλιο εναλλάσσεται με τη συγκίνηση, το τραγούδι με την πρόζα, το χθες με το σήμερα, οι ήρωες με τους αντιήρωες, οι πρωταγωνιστές με τους ανώνυμους κομπάρσους-θιασώτες των ιδεών. Το παρασκήνιο διαδέχεται το προσκήνιο της ιστορίας σε ένα σκηνικό ακροβατικό παιχνίδι, που στοχεύει στην εθνική αυτογνωσία, στη συνείδηση, αλλά και στον πατριωτικό αυτοσαρκασμό, γιατί «για να πάει κανείς μπροστά, πρέπει να κοιτάει και λίγο πίσω». Η παράσταση διατρέχει την ιστορία του ελληνικού τραγουδιού απ’ το δημοτικό ως το σύγχρονο.
  ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σκηνοθεσία : Πέτρος Ζούλιας Σκηνικά – Κοστούμια : Αναστασία Αρσένη
I ellada pote den pethainei 003.jpgΜουσική Επιμέλεια - Διδασκαλία : Μάρω Θεοδωράκη
Χορογράφος : Φώτης Διαμαντόπουλος
Φωτισμοί : Κατερίνα  Μαραγκουδάκη
Βοηθός Σκηνοθέτη : Ηλεάνα Μπάλλα
Βοηθός Σκηνογράφου : Φώτης Μουρτάς
Βοηθοί Ενδυματολόγου: Μυρτώ Κοσμοπούλου & Νίκη Ψυχογιού

ΠΑΙΖΟΥΝ: Παύλος Χαϊκάλης, Ρένια Λουϊζίδου, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Τζόυς Ευείδη, Έρση Μαλικένζου, Πάνος Σταθακόπουλος, Αλίνα Κωτσοβούλου, Γεωργία Μαυρογεώργη, Τάσος Αλατζάς, Σταύρος Καραγιάννης, Θοδωρής Αντωνιάδης, Βασίλης Κετσιλής, Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Παύλος Σαχπεκίδης, Βίκυ Πάνου, Εβελίνα Νικόλιζα, Γεωργία Μητροπούλου
ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ, ώρα: 9:15μ.μ
τηλ. 22940 69870, 6977623784
ηλεκτρονική προπώληση www.viva.gr και στο 13855

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
15 ευρώ γενική είσοδος
10 ευρώ-φοιτητικό, παιδικό, άνεργοι (ΟΑΕΔ),

Promo video της παράστασης:

Ξένιος Ζευς: Ο ορισμός της φιλοξενίας στην Αρχαία Ελλάδα...


...στην Σημερινή Ελλάδα μας προκαλεί ΝΤΡΟΠΗ! η πολιτική Σαμαρά - Βενιζέλου - Κουρέλη η δίωξη -σήμερα Κυριακή 5 Αυγούστου 2012- των φιλοξενούμενων μας - οικονομικών μεταναστών!!!

                  Ξένιος  Ζευς          



Στην Αρχαία Ελλάδα η φιλοξενία εθεωρείτο πράξη αρετής. Τους ξένους προστάτευαν ο Ξένιος Δίας και η Αθηνά η Ξενία, όπως και οι Διόσκουροι Κάστωρ και Πολυδεύκης. Υπήρχε θεία απαίτηση για την περιποίηση των ξένων και εθεωρείτο αμάρτημα η κακή αντιμετώπισή τους. Η φιλοξενία ακολουθούσε μία ιεροτελεστία και παρέχονταν σε κάθε ξένο, ο οποίος ανεξάρτητα από την τάξη που ανήκε, μπορούσε να μείνει σε ειδικό δωμάτιο στον «ξενώνα».

Η φιλοξενία είχε σημαντική κοινωνική δύναμη, διότι μπορούσε να συνδέσει άτομα οποιασδήποτε τάξης, ακόμη και απλούς πολίτες με βασιλιάδες. Στα χρόνια του Ομήρου, σε όποιο σπίτι και αν πήγαινε ένας ξένος, θα έβρισκε φιλοξενία. Κάτι τέτοιο αφορούσε όλες τις Πόλεις Κράτη της Ελλάδας, αν και οι Θεσσαλοί και οι Αθηναίοι φημίζονταν ειδικά για τα φιλόξενά τους αισθήματα. Ο ξένος βέβαια της εποχής του Ομήρου δεν ήταν τουρίστας, αλλά αγγελιοφόρος, εξόριστος, ταξιδιώτης, κλπ.

Η αποδοχή ενός ξένου για φιλοξενία λεγόταν «εστιάν» ή «ξενίζειν» ή «ξενοδοχείν». Ο ξένος με την άφιξή του έκανε ευχές στην οικογένεια που τον φιλοξενούσε και στην αναχώρηση δεχόταν δώρα. Όταν εμφανιζόταν ένας ξένος, ο κύριος του σπιτιού ή στην περίπτωση σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες «ξενοδόχος» ή «στεγανόμος», ή «εστιοπάμμων» ή «ναύκληρος», τον προσκαλούσε στο σπίτι του και παρέθετε γεύμα προς τιμή του.

Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Ώρες κοινής ησυχίας. Όταν έχουμε "ανήσυχους" γείτονες.



Σύμφωνα με τη Αστυνομική Διάταξη 3 του 1996 οι ώρες μεσημβρινής και νυκτερινής ησυχίας είναι οι εξής:

Κατά τη θερινή περίοδο από 15:00 έως 17:30 και από 23:00 έως 07:00.
Κατά τη χειμερινή περίοδο από 15:30 έως 17:30 και από 22:00 έως 07:30.



Θερινή περίοδος, λογίζεται το χρονικό διάστημα από την 1 Απριλίου έως την 30 Σεπτεμβρίου.
Χειμερινή περίοδος, λογίζεται το χρονικό διάστημα, από την 1 Οκτωβρίου έως την 31 Μαρτίου.
Οι παραβάτες των διατάξεων της εν λόγω Αστυνομικής Διάταξης, διώκονται σε βαθμό πταίσματος. 
Oι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στην Αστυνομία για βεβαίωση της παράβασης.

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Ρώτα, μάθε και κατανάλωσε ψάρι με τρόπο που εξασφαλίζει ελληνικές θάλασσες γεμάτες ζωή!


Μην ψαρώνεις!

Ρώτα, μάθε και κατανάλωσε ψάρι με τρόπο που εξασφαλίζει ελληνικές θάλασσες γεμάτες ζωή! Χρησιμοποίησε το «Εγχειρίδιο του καλού Ψαροφαγά» της Greenpeace και με τη δύναμη που έχεις ως καταναλωτής, σπάσε το μονοπώλιο της καταστροφικής μηχανότρατας στην αγορά και διεκδίκησε πρόσβαση σε ψάρι που έχει αλιευθεί με βιώσιμο τρόπο από Έλληνες παράκτιους ψαράδες
.

Τι να προσέχω όταν αγοράζω ψάρια και πώς μπορούν οι καταναλωτικές μου επιλογές να συμβάλλουν σε ζωντανές, ελληνικές θάλασσες; Ποια παρεξηγημένα είδη μπορώ να δοκιμάσω και πώς να τα μαγειρέψω; Ποια είναι η εποχικότητα των ψαριών και ποιο το σωστό τους μέγεθος; Οι απαντήσεις βρίσκονται στο νέο Εγχειρίδιο της Greenpeace, το οποίο εξοικειώνει τον κόσμο μελιγότερο γνωστά ψάρια, απομυθοποιεί τις ποιοτικές κατηγορίες και προσφέρει ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια των καταναλωτών.
Το ελληνικό ψάρι σταδιακά εξαφανίζεται λόγω της υπεραλίευσης και των καταστροφικών πρακτικών, όπως οι μηχανότρατες και τα γρι-γρι, οι οποίες μονοπωλούν την αγορά καιπεριορίζουν τον μέσο Έλληνα στην κατανάλωση μόνο 3-4 συγκεκριμένων και υπεραλιευμένων ειδών. Υπό αυτές τις συνθήκες, οι καταναλωτές έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε μεγαλύτερη ποικιλία ειδών που αλιεύονται βιώσιμα από τους παράκτιους ψαράδες. Με αυτόν τον τρόπο απειλείται το μέλλον των ελληνικών ψαριών, των χιλιάδων ανθρώπων που βασίζουν την επιβίωσή τους στο ψάρι (όπως οι παράκτιοι αλιείς, οι ιχθυοπώλες, ακόμα και οι ιδιοκτήτες ταβερνών), αλλά και των ανθρώπων που απασχολούνται στον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος συνδέεται άμεσα με τις θάλασσές μας.
 «Γνωρίζουμε ελάχιστα για τα ψάρια που καταναλώνουμε. Η έλλειψη πληροφόρησης εξυπηρετεί τη βιομηχανική αλιεία, η οποία εξασφαλίζει τα κέρδη της καταστρέφοντας τις θάλασσές μας και μονοπωλώντας την αγορά εις βάρος των καταναλωτών», δήλωσεη Άντζελα Λάζου Dean, υπεύθυνη της εκστρατείας για το θαλάσσιο περιβάλλον, στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace. «Γι’ αυτό το λόγο, το Εγχειρίδιο τηςGreenpeace φιλοδοξεί να καλύψει αυτά τα κενά και να αποτελέσει ένα πρώτο βήμα γνωριμίας των καταναλωτών με μη δημοφιλή είδη, αλλά και με τους παράκτιους ψαράδες της χώρας μας, οι οποίοι αποτελούν και το μέλλον της αλιείας».
Οι παράκτιοι ψαράδες μπορούν να πρωταγωνιστήσουν στην προστασία των θαλασσών μαςεξασφαλίζοντας ελληνικό ψάρι στο πιάτο μας και αύριο. Η παράκτια αλιεία είναι μία από τις σπουδαιότερες δραστηριότητες στη χώρα μας. Απασχολεί δεκάδες χιλιάδες συμπολίτες μας και αποτελεί το μοναδικό μέσο βιοπορισμού για πολλές οικογένειες. Ειδικά σε απομακρυσμένα νησιά και περιοχές, όπου συνήθως δεν υπάρχει εναλλακτική απασχόληση, η αλιεία μαζί με τον τουρισμό αλληλοστηρίζονται και επιτρέπουν σε αυτούς τους ανθρώπους να επιβιώνουν σε τόπους που διαφορετικά θα είχαν ερημώσει.         
Η Greenpeace καλεί τους καταναλωτές να χρησιμοποιήσουν το εγχειρίδιο και να υπογράψουν το «Μανιφέστο για την προστασία των θαλασσών», με το οποίο:
  • Απαιτούν πρόσβαση σε ψάρι αλιευμένο με βιώσιμο τρόπο από τους παράκτιους ψαράδες, στηρίζοντας έτσι και την τοπική οικονομία των παράκτιων περιοχών της χώρας.
  • Συμμετέχουν και υποστηρίζουν την εκστρατεία της Greenpeace για τη δημιουργία θαλάσσιων καταφυγίων στην Ελλάδα. 

  Υπόγραψε και εσύ το «Μανιφέστο της Προστασίας των Θαλασσών»!


Πάρε θέση

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

Έκθεση βιβλίου 20 Ιουλίου έως 5 Αυγούστου στο λιμανάκι της Νέας Μάκρης



Όπως κάθε χρόνο, το λιμανάκι της Νέας Μάκρης και ο παραλιακός πεζόδρομος φιλοξενεί την έκθεση βιβλίου που φέτος θα έχει παράλληλες εκδηλώσεις.


Οι κάτοικοι, παραθεριστές και  επισκέπτες της Νέας Μάκρης, θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν  την Έκθεση Βιβλίου που  πραγματοποιείται  στον παραλιακό πεζόδρομο δίπλα στο γραφικό λιμανάκι. Καλοκαιρινές βραδιές δίπλα στη θάλασσα κι όλοι οι επισκέπτες μαζί την πνευματική ομορφιά των χιλιάδων βιβλίων που είναι τοποθετημένα στα περίπτερα απολαμβάνουν παράλληλα και τη φυσική ομορφιά της Νέας Μάκρης.
Η φετινή Έκθεση Βιβλίου ανοίγει στις 20 Ιουλίου και ολοκληρώνεται τη Κυριακή 5 Αυγούστου. Λειτουργεί από τις 8 το απόγευμα μέχρι αργά τη νύχτα.




Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν στηρίζουμε τα βιβλιοπωλεία της γειτονιάς μας που πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν σ' αυτές τις δύσκολες  οικονομικές εποχές. Τα Βιβλιοπωλεία της Νέας Μάκρης αλλά και της ευρύτερης περιοχής του Μαραθώνα διαθέτουν σε προσιτές τιμές μεγάλη ποικιλία τίτλων σε λογοτεχνικά αλλά και επιστημονικά βιβλία.

Πέμπτη 19 Ιουλίου 2012

Τροχαίο δυστύχημα στη Διονύσου


Ένας 23χρονος μοτοσικλετιστής έφυγε από τη ζωή αφού προσέκρουσε σε κολώνα της Λεωφόρου απέναντι από την οδό Αγάπης – Στον τόπο της τραγωδίας η τροχαία που διερευνά τα αίτια του δυστυχήματος

Τροχαίο δυστύχημα στη Διονύσου


Ένα παλικάρι 23χρονών δε βρίσκεται πλέον στη ζωή όταν -για άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία- και ενώ βρισκόταν στη Λεωφόρο Διονύσου, έχασε τον έλεγχο της μηχανής που επέβαινε και προσέκρουσε σε κολώνα της ΔΕΗ απέναντι από την οδό Αγάπης.
Ο θάνατος ήταν ακαριαίος και αυτή τη στιγμή στον τόπο της τραγωδίας βρίσκεται η τροχαία που διερευνά τα αίτια του ατυχήματος. Στο σημείο βρίσκονται και φίλοι του 23χρονου, του οποίου τα στοιχεία ακόμη δεν καταγράφουμε καθώς δεν γνωρίζουμε αν έχει ενημερωθεί ακόμη η οικογένειά του.


Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Κρητικός προς το Υπουργείο Οικονομικών: "...είστε αχρείοι και απατεώνες και κλέφτες"

Επιστολή φορολογούμενου στη ΔΟΥ.

Με μία επιστολή - βομβα, ο κ. Αρετούλης από την Ιεράπετρα στέλνει το δικό του μήνυμα μόλις παρέλαβε το εκκαθαριστικό της Εφορίας - Σημειώνει μεταξύ άλλων: " Για να ξέ­ρουν ότι δεν θα γίνουμε αυτόχειρες"
Στην επιστολή - υπόμνημα που απέστειλε ο φορολογούμενος από την Ιεράπετρα κ. Ν. Αρετούλης και στην εφημερίδα "Το Ποντίκι", αναφέρει: 



"Προς το υπουργείο Οικονομικών, ΔΟΥ Ιεράπετρας
Του φορολογούμενου πολίτη Αρετούλη Γ. Νικολάου, 
κατοίκου του Δ.Δ. Ρίζας του Δήμου Ιεράπετρας.

Εις το εκκαθαριστικό σημείωμα που μου αποστείλατε «προσάπτε­ται» τεκμαρτό εισόδημα 8.863 ευρώ, ποσό το οποίο εγώ ποτέ δεν είδα κι ούτε θέλησα να αποκτήσω.
1. Για την οικία μου, αντικειμενικής αξίας 13.653,68 ευρώ (ΕΤΑΚ 10.8.2010), ευρισκόμενη στον οικισμό Πανακιανά του Δ.Δ. Ρίζας του Δήμου Ιεράπετρας, χωρίς καν ηλεκτροδότηση, θεωρείται τεκ­μαρτό εισόδημα 4.080 ευρώ, περίπου το 1/3 της αξίας της, τη στιγ­μή που πολύ καλύτερα σπίτια τα βρίσκει κανείς στην περιοχή μας με μόλις 150 ευρώ τον μήνα ενοίκιο (1.800/έτος). 
2. Θεωρείτε τεκμαρτό εισόδημα διαβίωσης 3.000 ευρώ. Δυστυχώς για σας, λόγω της αντικαταναλωτικής και οικολογικής ιδεολογίας και τρόπου ζωής που έχω επιλέξει από το 1995, εγώ και η σύντροφός μου (2 άτομα) επιζήσαμε με μόλις 2.126,5 ευρώ για ένα ολό­κληρο έτος, συμπεριλαμβανομένων και των εξόδων της βενζίνης του αυτοκινήτου μου, που χρησιμοποιώ κυρίως για τις αγροτικές εργασίες μου. Δηλαδή ζητάτε για φόρο το 1/4 του ετήσιου εισοδήματος επιβίωσής μου!!!
3. Όσο για το αυτοκίνητό μου, μοντέλο ’91 και κυβισμού 750 κ.εκ., με έξοδα ασφάλισης – τελών κυκλοφορίας 300 ευρώ και συντήρηση από εμένα τον ίδιο (ως πρώην μηχανικός), θεωρείτε τεκμαρτό εισόδημα 2.000 ευρώ.
Κατόπιν όλων αυτών που ανάλυσα παραπάνω και επικαλούμενος το τελευταίο άρθρο του Συντάγματος, δηλώνω τα εξής: 
α) Μεταξύ της επιλογής να μην τρώω για τρεις (3) μήνες και να πληρώσω τον φόρο που ζητάτε, θα προτιμήσω να μην πληρώσω ούτε ένα ευρώ.
β) Μεταξύ της επιλογής να γίνω αυτόχειρας ή φονιάς, θα προτιμή­σω να γίνω φονέας σας.
γ) Αν δεν έχετε κάνει κάποιο λάθος με αυτό το εκκαθαριστικό που μου αποστείλατε, τότε είστε αχρείοι και απατεώνες και κλέφτες.